Hoe sluit ik deze oer oude camcorder aan op mijn TV?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Allard

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2001
Ik heb dus een Sony CCD-V50 van tig jaar geleden. Ik heb nog een zooi 8mm Bandjes (HI8 denk ik) van Maxell (Maxell p5-90) liggen die ik graag wil overzetten op DVD of zo. Ik wil ze aansluiten op mijn tv om ze eerst te bekijken (en dan eventueel opnemen met mijn dvd recorder als dat gaat)..maar goed eerst dus bekijken maar ik weet niet hoe ik dat ding moet aansluiten. heb net een nieuwe lcd hd ready bla die bla met een zooi ingangen.. de camera heeft een kabel erbij met aan 1 kan de camera aansluiting.. en aan de andere kant een kabel die lijkt op de kabel van een gewone tv kabel (en dan het mannetje zeg maar)... maar weet niet precies waar ik die in moet steken, zonder iets kapot te maken natuurlijk.

Iemand een idee? Zou de bandjes ook op camera willen bekijken, maar die viewfinder werkt niet meer of zo... hij neemt op (lens versteld lampje brand) en zo..maar ik kan gewoon niets zien door die finder.. ) is gewoon een oud ding..maar zou die tapes wel willen hebben op DVD...

thanks voor alle hulp!

Hoi,

Als het een gewone tv stekker is zou ik het gewoon inpluggen waar je de antenne stekker in doet.

Modag

Als het goed is dan zitten er tulpstekkers bij die sony , een witte een rode en een gele .
Rood en wit is voor het geluid en de gele is voor het beeld.
Deze kabels zijn aan te sluiten op de camera en op de tv ( of videorecorder )
Na aansluiten op de tv moet je het videokanaal selecteren , av 1 of av 2 .
Om de films op dvd te zetten zijn er verschillende mogelijkheden , het kan dacht ik ook als jouw pc een tv kaart heeft , anders heb jij een kastje nodig wat de film overzet naar een digitaal signaal
Ik had hiervoor een kastje van pinnacle , is prijzig en ik was hier niet tevreden over .
Nu gebruik ik hiervoor een kastje van dazzle , is goedkoop ( ong. 30 euro ) en het werkt perfect . Aan de ene kant sluit je de drie tulpstekkers van je camera aan en aan de andere kant jouw pc via usb kabel .
Als de film op de pc staat kan jij deze bewerken ( monteren ) en branden . Hiervoor heb jij software nodig , ik gebruik hiervoor de software van pinnacle ( studio ) maar het kan ook met moviemaker wat in windows zit .
Hans

Maak eens een foto van de kabels en aansluitingen van de camera en post die eens hier
Hans

hier de fotos:

deze gaat in de camera: (in de camera is een ingang geel en andere wit)
camera1.jpg

en dit is de andere kant..
camera2.jpg

je kunt ook nog een kanaal instellen op de camera ingang, om hem in te stellen op europa of USA volgens mij.. heb de kabel al in mijn kabel ingang gestopt, maar daar kreeg ik niets op...

Als jij deze aansluiting gebruikt zal jij op jouw tv een kanaal moeten zoeken net zo als bv. nederland 1 , 2 en 3
Je kan ook tulpstekkers gebruiken wit en geel , aan de ene kant in de camera en aan de andere kant in jouw tv en dan av 1 , av 2 of av 3 selecteren .
Camera is zo te zien mono
Hans

Ik ga het proberen, thanks en ik hou je op de hoogte...

gr. Allard

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan