Hoe sluit ik een 2e harde schijf aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

IrisW

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2004
Berichten
17
Hallo,

Ik heb een pc met een harde schijf van 1.5GB. Deze zit meer dan vol. Ik heb momenteel nog een andere pc met een harde schijf van 8GB. Daar kan ik al veel meer op en daar staat inmiddels ook heel veel op. Helaas moet ik deze pc teruggeven en wil ik mijn gegevens op mijn eigen pc zetten. Ik heb nu een extra harde schijf van 20GB gekregen. Geprobeerd om deze aan te sluiten maar dat wil niet lukken. Mijn monitor zegt: NO SIGNAL INPUT. De geluiden zijn ook niet als anders en ik kan mijn aan en uitknop niet gebruiken. Hij reageert alleen op de aan-uitknop achterop(stroomtoevoer).

Nu vroeg ik me af of ik misschien de verkeerde jumpersetting heb (ik heb op de site gekeken http://www.helpmij.nl/leden/tiborv/harddisk.htm), of de draden verkeerd aangesloten (ik heb brede lintkabels met alleen zwarte uiteinden en ook een in het midden) of misschien doe ik iets heel anders fout. HELP!!!

Wie weet hier een oplossing voor??

Iris Wildeboer
 
Hoi
Ik weet niet hoe oud je systeem is maar met een standaart schijf van 1,5 gig moet het een oudje zijn en dan kan het zijn dat je bios dat niet aankan en deze geflashed moet worden.

Dit is als je onervaren er in bent geen aanrader.

Als je Bios het wel aan kan dan raad ik je aan alleen die 20 gig schijf te gebruiken en deze te laten opsplitten
 
Bios

Kan ik er achter komen of mijn bios dit aankan? Ik ben wel vaker in mijn bios geweest. Het is niet zo dat het me niks zegt. Ik wil graag leren en als ik dat daar kan vinden zou ik heel blij zijn.

Stel dat ik alleen die 20GB wil installeren, wat volgens mij moet kunnen omdat de vorige gebruiker van die pc dat ook had, hoe moet ik 'm dan aansluiten? Komt hij na de master aan dezelfde kabels of ervoor?

Ik hoop dat je ook hier een antwoord op hebt.

Dank je wel

Iris Wildeboer
 
Als de vorige gebruiker dat ook had heb je het antwoord al dat je bios het aankan

Nu is het nodig het volgende te controleren
die dikke kabel die van je 1 gig hardeschijf komt heeft nog een tussen stukje daar komt je tweede
hardeschijf

omdat er twee harde schijfen zijn is er eentje de slaaf de andere de meester
we nemen de kleinde die aan de top van die kabel zit al master

dit kan je zien op de harde schijf zelf hoe je hem master moet maken met behulp van he jumper (dat vakje op je hardeschijf met een stukje plastic er op)

je tweede maak je slave die kan je ook op de hardeschijf terug vinden

werkt die niet ???

dan kan je ook deze twee opties proberen

cable select voor beide
cable select en slave
master en cable select

werkt dit niet
dan moet je in de bios zijn
dit kan dmw f1 esc of del bij de meeste systemen

ben je in de bios moet je kijken of ze wel herkend worden en of de secundary master wel aan staat

werkt het nog niet dan gaan we weer ff verder zoeken
 
Helaas

Ik had gehoopt dat ik nu kon zeggen dat mijn probleem opgelost was maar helaas. Mijn monitor blijft nu zeggen NO SIGNAL INPUT. Vorige keer starte hij wel gewoon op nadat ik die 20GB eruit had gehaald maar dat ******* hij nu ook.

Wat betekent dat NO SIGNAL INPUT, ik kom nl. niet verder. Hij start niet op en ik kom dus ook niet in mijn bios. HELP!!!!!!!!!

Ik voel me met de minuut dommer worden.

Ik heb wel op de schijven zelf gekeken hoe de master en slave instellingen voor de jumpers zijn. Op de WD 20GB staat het duidelijk aangegeven maar op de Maxtor 1.5GB staat niets meer dan slave off en master on. Geen voorbeelden. Kan ik ze aan de verkeerde kabels en linten hebben vastgemaakt??

Ik weet het niet meer
 
Kan het niet iets heel stoms zijn??

Is het niet gewoon mogelijk dat ik de draden verkeerd heb aangesloten ofzo? Volgens mij moeten de gele draden aan de buitenkant, de zwarte in het midden en de rode aan de binnenkant. Ik heb niet ondekt of er verschil zit in hoe ik die lintkabels bevestig dus ik ga ervan uit dat dat goed is. Maar please help.
 
Dank jullie wel

Bedankt, het is gelukt.

Er waren twee dingen. De kabel was dus inderdaad verkeerd om aangesloten en ik moest de schijf die NTFS format had opnieuw partitioneren en formatteren. Nu werkt het wel

Onwijs bedankt.

Groetjes Iris
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan