Hoe sluit ik poort 139

Status
Niet open voor verdere reacties.

snoesie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 okt 2004
Hallo

Ik heb een vraagje ik had het laatst mijn computer helemaal opnieuw geinstallert maar toen hij klaar was zag ik dat poort 135 en 139 open stonden ik heb met Windows Worms Door Cleaner poort 135 dicht gekregen maar 139 wil maar niet dicht, ik gebruik COMODO als fire wal en heb geprobeert poort 139 te sluiten met port blocker maar dat gaat niet want poort 139 is actief als ik hem wil sluiten, ik heb mijn computer gescant met Ad-Aware (free) en Spyware Terminator. Hun kunnen niets vinden.

Kan iemand iemand mijn helpen?

Die MOET je openlaten, dat is voor NetBIOS, de naam van de computer. Dat hoort standaard open te zijn.:)

De poort 139 NetBIOS poort is helemaal niet nodig als je niet in een netwerk zit met "Legacy" meuk. De naamregistratie- en naamomzettingsservices waar NetBIOS onder andere in voorziet wordt tegenwoordig afgehandeld door DNS.
Let er echter wel op dat als je wel in een netwerk zit de computer niet meer luistert naar het gegevensverkeer van de NetBIOS-datagramservice op UDP-poort 138, de NetBIOS-naamservice op UDP-poort 137 of de NetBIOS-sessieservice op TCP-poort 139.
Ook als de computer moet deelnemen aan WINS als client, moet de computer fysiek multihomed zijn. Dit houdt in dat andere fysieke netwerkverbindingen van de computer actief moeten zijn en beschikbaar voor gebruik, zodat de computer kan blijven communiceren met de WINS-server en gebruik kan blijven maken van de server.
het uitzetten van netBIOS gaat als volgt:

Klik op Start, wijs Instellingen aan en klik vervolgens op Netwerk- en inbelverbindingen.
Klik op de lokale netwerkverbinding die u statisch wilt configureren en klik vervolgens in het menu Bestand op Eigenschappen.
Klik achtereenvolgens op Internet-protocol(TCP/IP), Eigenschappen, Geavanceerd en klik op het tabblad WINS.
Klik op NetBIOS via TCP/IP uitschakelen.
Klik driemaal op OK.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan