Hoe sluit je 2 beeldschermen aan op een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

PureTryOut

Gebruiker
Lid geworden
30 jan 2011
Ik heb sinds kort een nieuwe laptop die ik gebruik voor school en thuis. Op school is het wel goed maar thuis wil ik hem graag aansluiten op 2 aparte beeldschermen en dan het laptopscherm afsluiten. Het probleem is alleen dat ik er niet heel veel verstand van heb.

Ik heb begrepen dat ik een HDMI Splitter (mijn computer heeft een HDMI uitgang) nodig heb voor 2 of meer beeldschermen, en natuurlijk de beeldschermen.

Mijn vraag is dus: welke splitter heb ik nodig, wat kan mijn computer aan, en hoe sluit ik thuis het laptop scherm af?

Gaat het om een computer of om een laptop? Ik zie beide door elkaar langs komen en dat verward mij wat.

LAPTOP:

Met een splitter kun je alleen op 2 beeldschermen het zelfde weer geven. Niet 2 aparte schermen.
Er zijn volgens mij wel aparte kastjes voor om 2 schermen er voor te gebruiken die alle bij een apart scherm weergeven maar deze zijn vrij prijzig en je videokaart en beeldschermen moeten dit ook maar net ondersteunen.
Ik zou het voor een laptop gewoon bij 1 extra scherm houden.

COMPUTER:
Bij een computer is het makkelijker/goedkoper om meer dan 2 schermen aan te sluiten.

ps .Misschien handig om te vermelden om welke laptop/computer het gaat.

Laatst bewerkt:
Ooh sorry ik was niet duidelijk genoeg, het is een laptop.
Model: ASUS Notebook N53SV Series
Processor: Intel (R) Core(TM) i7-2630QM CPU @ 2.00GHz
RAM: 6,00 GB
System type: 64-bit operating system

Dus ik kan wel extra 1 beeldscherm aansluiten en dan laat hij op 2 schermen 2 verschillende dingen zien, maar als ik er 2 extra aansluit laat hij op alle 3 de beeldschermen hetzelfde zien?

Hoe kan ik er dan achterkomen of mijn videokaart 2 extra beeldschermen ondersteunt, en waar kan ik zo'n kastje krijgen? De prijs zie ik dan wel.

Nee, als je er 2 aansluit dan zie op die twee hetzelfde en op je laptop kan je wat anders zien. Hangt natuurlijk weer van de instelling op de laptop af

Ron

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan