hoe snel is deze comp ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Theowz

Gebruiker
Lid geworden
8 nov 2004
Hoe snel is deze computer ongeveer in Ghz?
of waar kan je hem mee vergelijken?
het gaan om een ASUS A4700K 15,4" dvd-r/Athlon64 3200+ 512mb 80 Gb. incl ATI Mobility™ Radeon™ 9700 kaart
:)
gr

Die is zo'n beetje te vergelijken met een Pentium 3,2 Ghz.

maar een athlon xp 3200+ dan? kun je die dan ook vergelijken met 3,2 ghz, of is die 64 bit niet voor snelheid maar om veel mooiere beelden te maken waardoor je dus tog snelheid hebt:confused:

De 64bit Athlon is sneller dan de "normale"(32bit) Athlon.
Wil je het er echt uithalen, dan zul je een 64bit besturingssysteem nodig hebben.

De 64 bit is ook het nieuwe model.
De Athlon (socket A) is nog het oude model.
Net zoals je nog de oude modellen van de Pentium hebt, zonder hyperthread (als ik me niet vergis?).

agh die laptop is toch wel een beetje goed?
en hij kan toch ook wel tegen een spelletje?
toch:o
grr

Moet je dat nu echt tien keer vragen. ;) :D
t'Zit wel goed joh, prima laptop. :)

en als je dan een 64-bit besturingssysteem zou hebben met een amd athlon 64 bit, 3200+: aan hoeveel staat die dan gelijk vergeleken met een pentium 4?

doet er niet zo toe, 64 bit is niet helemaal te vergelijken met 32 bit, ik denk dat in het begin het verschil tussen beide bit-ten klein zal zijn, maar de toekomst is aan de 64bit. Logisch. Zal wel nog lange tijd duren want niet alleen een OS maar ook alle software en drivers moeten 64bit zijn. Mooiere beelden krijg je er echt niet door.

Even een opmerking over processor snelheden: intel en amd verschillen in produktiepolitiek: intel heeft weinig verwerkende eenheden die snel kunnen en amd heeft veel verwerkende eenheden die wat langzamer gaan. Aan het eind komt er net zoveel produktie uit zeg maar.

vandaar dat amd die vergelijkings waarde heeft verzonnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan