• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe sorteer ik????

Status
Niet open voor verdere reacties.

erick.dijk

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2006
hoi,

Stel ik heb een hele lange lijst met heel veel gegevens nu wil ik die sorteren op bv achternaam of voornaam of nummer of rubriek etc.

ik kopieer dus dat werkblad met gegevens en wil dus een werkblad die gesorteerd is op achternaam, en een werkblad die gesorteerd is op voornaam etc. etc.

Hoe kan ik dat het beste aanpakken???

het mooiste zou zijn als ik de lijst dus bijwerk dat die andere lijsten automatisch worden bijgewerkt maar ik weet niet of dit mogenlijk is.

bedankt voor het meedenken.

vr gr Erick

Vrij simpel, selecteer alle cellen en kies voor Data, Sorteren en vervolgens selecteer je op de bewuste kolom die je leidend wil laten zijn.

Je kan 't geheel ook aan een macro toewijzen.

Pasja zei:
Vrij simpel, selecteer alle cellen en kies voor Data, Sorteren en vervolgens selecteer je op de bewuste kolom die je leidend wil laten zijn.

Je kan 't geheel ook aan een macro toewijzen.

oke bedankt voor je antwoord.
maar is het ook mogenlijk om dit automatisch te laten verlopen dmv een formule??

vr gr Erick.

Erick,
Je wilt de gegevens uitsplitsen op verschillende bladen. Zo begrijp ik jouw verhaal. Maak zoveel bladen aan die je nodig hebt. Ga in een blad in bv. Cel A1 staan, tik het = teken, klik op de tab van het blad met de gegevens en klik daar de cel aan die je in het andere blad weer wil geven en druk op enter. De formule kun je naar beneden kopiëren. Zo doe je met alle bladen voor de betreffende gegevens. Die zullen ook mee veranderen als op het gegevensblad de gegevens veranderen.

CorVerm zei:
Erick,
Je wilt de gegevens uitsplitsen op verschillende bladen. Zo begrijp ik jouw verhaal. Maak zoveel bladen aan die je nodig hebt. Ga in een blad in bv. Cel A1 staan, tik het = teken, klik op de tab van het blad met de gegevens en klik daar de cel aan die je in het andere blad weer wil geven en druk op enter. De formule kun je naar beneden kopiëren. Zo doe je met alle bladen voor de betreffende gegevens. Die zullen ook mee veranderen als op het gegevensblad de gegevens veranderen.

bedankt.

en hoe krijg ik de 0 weg! als ik niks invul geeft hij als uitkomst "0", maar dat is latig met sorteren.

bedankt.

erick

erick,
Stel dat het blad waar de gegevens woden opgehaald GEGEVENS heet dan ziet de formule er zo uit:
=ALS(GEGEVENS!A1="";"";GEGEVENS!A1)
M.a.w. als de bewuste cel "" (dus leeg) is dan moet de doelcel ook "" (leeg) blijven.

CorVerm zei:
erick,
Stel dat het blad waar de gegevens woden opgehaald GEGEVENS heet dan ziet de formule er zo uit:
=ALS(GEGEVENS!A1="";"";GEGEVENS!A1)
M.a.w. als de bewuste cel "" (dus leeg) is dan moet de doelcel ook "" (leeg) blijven.

oke bedankt dat is hem, weet jij misschien ook als ik een formule invoer en als opdat moment nog niks is ingevuld geeft hij de waarde #N/B , en als er iets ingevuld wordt dan gaat uiteraard die waarde weg, maar kan je die #N/B ook laten verdwijnen, staat zo slordig als ik de lijst uit moet printen.

bedankt en gr. Erick.

erick,
Door de functie ISFOUT() toe te voegen aan de formule. Een voorbeeld is:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A1;B:C;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A1;B:C;2;0))

CorVerm zei:
erick,
Door de functie ISFOUT() toe te voegen aan de formule. Een voorbeeld is:
=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN(A1;B:C;2;0));"";VERT.ZOEKEN(A1;B:C;2;0))
oke bedankt maar zou jij hem svp in jouw formule hierboven willen verwerken want daarin gebruik ik hem, de formule met gegevens etc.

bedankt,
erick

erick,
Kun je het e.e.a. nader verklaren, met een exact voorbeeld komen. Als je de formule gebruikt zoals aangegeven kun je geen #NB waarde krijgen, althans niet volgens de gegevens die je tot nu toe hebt verstrekt.

=ALS(ISFOUT(VERT.ZOEKEN('invullijst '!F7;info!$B$7:$C$31;2;ONWAAR));"";VERT.ZOEKEN('invullijst '!F7;info!$B$7:$C$31;2;ONWAAR)) In kolom I van bald invullijst. Dan ben je in het volgende blad ook de #NB waarde kwijt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan