Hoe standaard email instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

richard123

Gebruiker
Lid geworden
12 jan 2007
Ik had een wanadoo emailadres....na overgang naar orange heb ik dus een nieuw hoofdemailadres gekregen.

Ik wil echter het wanadoo emailadres blijven gebruiken.

Ik heb nu dus 2 accounts aangemaakt
Te weten pop.orange.nl en pop.wanadoo.nl
Het pop.wanadoo.nl account heb ik als standaard ingesteld.

Probleem:
als ik nieuwe mail maak gebruikt hij standaard wanadoo adres...goed dus.
Echter als ik een mail binnen krijg en hierop antwoord....neemt hij weer autmatisch het orange emailadres als verzender........
Hoe kan ik dit aanpssen.....dus altijd het wanadoo adres gebruiken....bij maken van nieuwe mail en bij antwoorden op ontvangen mail.

Acountinstellingen-dat zie je 2 emails staat je klikt op de andere-dat balje erboven zie je als standaart instellen!

Omdat je overgegaan ben naar een andere provider zal het smtp protocol voor uitgaande mail via jouw huidige provider gaan.

Nee!
Hij zal sturen met het acount waar hij op staat!
Maakt denk ik verder niks uit!

@dapunt
Heb het wanadoo account dus op standaard staan.
Dus als ik nu op nieuwe bericht druk krijg ik richard...@wanadoo.nl als verzender...goed dus
Echter al ik bv van jou een mailtje binnen krijg(op richard...@wanadoo.nl)en ik antwoord daar op...neemt hij toch weer mijn orange.nl adres als verzender?

Weetje het zeker?
Kijk dan weer is bij de instellingen en kijk welk acount op standaart staat!

Logisch, orange is je huidige provider. Dus zal de mail via smtp.orange.nl of zoiets verzonden worden.

Wannadoo is jouw provider niet meer, dus via smtp.wannadoo,nl kan je geen mail meer versturen.

Ik vraag me af hoelang je nog je mail via wannadoo kan ontvangen

Altijd alleen denk ik dan niet versturen!

Dat lijkt me niet, bij de meeste providers wordt je account volledig opgeheven na het beeindigen van een abbonnement.
Dus weg oude emailadressen.

Eigenlijk ook wel logisch ;)

@looneytunes.........adres is niet helemaal opgeheven.....kan er dus nog wel gewoon op ontvangen en dus ook een nieuw bericht op maken en versturen
Echter antwoorden niet want dan pakt hij weer orange naam.

Denk dat het inderdaad niet via wanadoo kan lopen.
Vind dit toch lastig.....ze hebben mij zonder overleg een orange emailadres gegeven
Ten 1e zat ik hier helemaal niet op te wachten
Ten tweede heb ik nu een adres met mijn complete naam erin wat niet mijn voorkeur heeft.

Is het wel mogelijk om een 2e orange emailadres aan te maken met een naam die ik dan zelf verzin bv richard123@orange.nl en deze dan als standaard in te stellen
Of krijg ik dan zelfde probleem denken jullie.

Laatst bewerkt:
De email wordt beantwoord met het adres waarmee hij is ontvangen.
Dus een mail op orange adres ontvangen, en die ga je beantwoorden, wordt met orange verzonden.
Echter, dit kun je wijzigen als je achteraan de regel klikt, waar je eigen naam in staat.
Daar kun je kiezen voor beide afzenders.

Verzenden met je oude provider zal wel eens stoppen denk ik, omdat dat account binnenkort verloopt?! Wordt immers niet meer betaald neem ik aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan