Hoe standaard printer vastzetten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sephiroth

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Hallo,

Ik heb een 4 tal printers staan, 2 x via lpt (swithbox) en 2 via printerserver. Ik wil dat er één en dezelfde printer printer steeds als standaardprinter komt te staan, maar telkens ik dat instel en ik één bepaalde andere printer gebruikt zet deze zich als standaard en moet ik dit terug manueel aanpassen.

Iemand raad ?

tx:thumb:

Laatst bewerkt:
Ga naar start->instellingen->printers en faxapparaten, klik daar met rechts op de gewenste printer en kies voor 'als standaard instellen'
Hierna zal de printer als standaard apparaat worden gezien, let wel op, als je een andere printer wilt gebruiken in b.v. Word dan moet je binnen word dus de andere printer kiezen, zou je dit doen via het startmenu dan wordt de printer die je daar kiest weer de standaardprinter.
Op deze wijze kun je trouwens ook de standaard instellingen van de printer vastleggen.

Hoi,

De printer die ik als standaard printer wil staat dus zo ingesteld. Maar als ik een bepaalde applicatie draai en (zoasl in word) een andere printer kies dan zet deze die printer als standaard.
Ik zoek dus iets dat bij opstarten mijn standaard printers weer op degene zet die ik wil zodat ik dat steeds niet zelf moet checken.
Tx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan