Hoe standaardbrieven menu in access plaatsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Geertje26

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2010
Berichten
76
Hallo,

Wij werken op dit moment in access voor onze urenverantwoording, ik ben nu bezig om het aan te passen.

Eerder was het zo dat wij een snelkoppeling op onze buroblad hebben als je hier op klikt krijg je een formulier met daarin de urenverantwoording per medewerker, verder hebben wij een overzicht met daarin knoppen voor het printen van etiketten en rapporten met daarin bijv een klantenlijst.

Nu heb ik een schakelbord gemaakt met daarin het volgende:

- Urenverantwoording
- Planning
- Klantenregistratie
- Medewerkers
- Kantooradministratie (hier komt dus de standaardbrieven en etiketten)
- Facturatie

Ik loop nu nog steeds tegen het probleem aan dat ik het niet voorelkaar krijg om de standaardbrieven Word in een selectiemenu kan krijgen bij het formulier kantooradministratie.
Wel zie ik nu een hyperadres maar ik wil graag de briefnaam zien in het formulier en als ik daar op klik opent het de betreffende brief, dit lukt mij niet om voorelkaar te krijgen.

Ik wil nu graag dat ik in access een keuze kan maken welke brief bijv. algemene brief, en vervolgens dat het formulier vraagt welke klantnummer en dat het dan direct de brief opent in word zodat je deze na wens kunt aanpassen en kunt opslaan.

groet,

Geertje26
 
Laatst bewerkt:
Wat heb je tot nu toe gemaakt voor het kiezen van de standaardbrieven? En hoe heb je de koppeling met Word gemaakt / gedacht?
 
standaard brieven in access

Hallo Michel,

Ik heb in Word via Afdruk samenvoegen standaard brieven gemaakt deze zijn gekoppeld aan acces (cliëntenlijst) zodat de NAW gegevens er al staan een geachte (heer of mevrouw ....) verder heb ik via knop formulier ABC een tekst veld toegevoegd, zodat je zelf nog tekst kunt toevoegen met deze optie loop je met F11 door de brief, ik de brieven in Word opgeslaan als sjabloon, deze sla ik op onder mijn map standaardbrieven.

Weet je zo voldoende?

Het mooiste zal zijn als ik in het formulier een schuif keuzebalk heb met al deze brieven, dat je dus een keuze kunt maken welke brief je wilt, dit aanklikt vervolgens vraagt het systeem om klantnummer, en opent dan vervolgens word met de gekozen brief en juiste klant. Volgens mij moet dit wel kunnen toch?? weet alleen niet hoe misschien een hyp.adres invoeren bij eigenschappen?? Maar hoe kun je dan het systeem laten vragen naar het cliëntnummer?

Hoor het wel weer.

groet,

Geertje26
 
Om een samenvoeging te doen voor een klant, zou ik dat aansturen via het Klantformulier, of een ander formulier waarin je het Klantnummer kunt kiezen. Vervolgens sla je de gekozen waarde op in een query met een vaste naam, en die query koppel je aan je Word-sjablonen. Met een keuzelijst kies je dan de juiste sjabloon.
Een keuzelijst met standaardbrieven kun je op twee manieren maken: een interactieve lijst, of een inactieve lijst. De laatste variant is het makkelijkst: maak een keuzelijst, en typ daar alle te gebruiken sjablonen in. De gebruiker kiest dan één sjabloon uit de lijst, en vervolgens trap je Word af met de gekozen instellingen.
Bij een interactieve lijst bouw je de lijst op op basis van de sjablonen die je in een map hebt staan. De verdere werking is hetzelfde als hierboven beschreven. Een interactieve lijst heeft voordelen als je veel variatie hebt in de sjablonen. Maak je steeds gebruik van dezelfde sjablonen, dan kun je die niet zo goed in een tabel zetten, of rechtstreeks in de keuzelijst typen. Dat scheelt ook een beetje in de performance, omdat er dan geen opzoekactie hoeft plaats te vinden.
 
Standaardbrieven Access

Hallo,

Duurde even maar daar ben ik weer,

Heb het programma bijna af loop alleen tegen het probleem aan dat de standaardbrieven niet lukt.
Wat ik heb gedaan is een tabel aangemaakt met volgende:

Standaardbrieven hyperlink
Bij het scherm openen heb ik aangegeven dat ik hier een hyperlink in wil, het pad geef ik dan op bij hyperlink bewerken, op zich werkt het dan ook alleen zie je dan op scherm in het formulier de hyperlink in een schuifbalk en als je dan een kiest opent hij word met de desbetreffende brief vervolgens moet ik nog wel op zoek naar klantnummer in afdruk samenvoegen, denk dat dit zo blijft op zich niet het ergste probleem. Maar ik zou graag de naam van de brief in de balk willen zien in plaats van hyperlink.

Als ik dan op de brief (algemeen) of (fax) klik of enter dat hij dan ook deze brief opent, krijg het gewoon niet voorelkaar.

Hoop dat iemand het weet.

Groet Geertje26
 
Oh ja na tabel het ik een query aangemaakt en deze gekoppeld aan het formulier.
 
Help kom er niet uit

Hallo,

Heb het bericht aangepast, graag hulp kom er niet uit.

Krijg alleen hyp.adres in formulier te zien, dit moet echter naam van document zijn.

Groet Geertje26
 
Kun je uitleggen wat je precies ziet, en waar? En hoe is de veldinstelling in de tabel?
 
Hallo,

Ik heb in tabel correspondentie aangemaakt
en een query correspondentie
plus formulier kantooradmin

zie bijlage, lukt me niet om bijlage te sturen heb je een email adres dan kijkt het wat makkerlijker.
 
Stuur maar naar octa @ live.nl.
 
Ik heb je een verkeerd adres gegeven: het moet zijn: octafish @ live.nl. Ik zou zeggen: stuur 'm nog een keer....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan