Hoe start ik in een formulier?

Status
Niet open voor verdere reacties.

RonaldSiemons

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 dec 2008
Voor menigeen een sullige :o vraag maar ondanks het dikke boek dat naast mij ligt kan ik niet vinden wat mij het meeste bezig houdt. In Delphi was alles voor mij eenvoudig. Maak een formulier en koppel deze met de database. Klik op de knop omzetten en er werd een geheel op zichzelf draaiend programma gegenereerd.

Access werkt binnen het programma dat heb ik wel begrepen. Een tabel maken, een formulier, het werkt allemaal heel overzichtelijk en roept bij mij geen bijzondere vragen op. Maar nu een vriendelijke grebruikersinterface. Zo maken dat een gebruiker niet wordt lastiggevallen met een overdaad aan mogelijkheden, met alle gevolgen van dien. Daarvoor maak ik een formulier en koppel deze aan de database. Tot zover niets nieuws onder de zon.

Maar wat ik nu nergens kan vinden is hoe ik het programma kan opstarten in dit formulier. Eenvoudig waarschijnlijk maar ik kan het niet vinden en mijn Access is dan ook bijna closed.

In Access 2007 weet ik het niet, maar in de oudere versies:
Extra -->Opstarten
Kies daar het formulier waarmee je wil opstarten. Ook kun je dan dingen zoals het databasevenster onzichtbaar maken voor de gebruiker.

Groet, A

In 2007 Links boven de officeknop, opties voor Access, Huidige Database, Formulierweergave, maak daaruit je keus

Groet JTMT

Snelle reactie

:thumb:
Bedankt voor de snelle reactie. Als ik het goed begrijp dan blijft de gebruiker dus volledig in Access. Kan er ook rechtstreeks opgestart worden, van het bureaublad, in het formulier?

Ronald.

:thumb:
Bedankt voor de snelle reactie. Als ik het goed begrijp dan blijft de gebruiker dus volledig in Access. Kan er ook rechtstreeks opgestart worden, van het bureaublad, in het formulier?

Ronald.

Ja Als je een koppelpicto maakt of als je de dbase op het bureaublad zet

JTMT

Laatst bewerkt:
KoppelPicto.

JTMT,

Voor jou is het als vanzelfsprekend en ik probeer niet te dom over te komen dus zoek ik in het dikke boek naar een koppelpicto. Niks over te vinden. Wil je aan deze knuppel nog even uitleggen hoe ik een pictogram aan de openingspagina koppel?

En natuurlijk bedankt voor deze wel heel erg snelle reactie.

Ga naar de locatie waar de database (het >mdb bestand staat).

1. Klik met de rechtermuisknop en selecteer in het menu "Kopieën naar" ---> "Bureaublad (snelkoppeling maken)".

2. Sleep vanaf de windows explorer het bestand naar het bureaublad.

3. Klik met de rechtermuisknop en selecteer in het menu "Kopieën". Rechtermuisklik op het bureaublad en vervolgens "plakken".

mvg
Charles

Een hele steun.

Alle begin is moeilijk.
Bedankt voor jullie steun. De kop is er af en het programmeren kan beginnen.

Ronald.;)

Zet deze topic nog ff op opgelost. Rechtsonder in het formulier.

Charles

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan