Hoe start ik 'Memtest'?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morice

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
Hallo,

Ik heb een probleem met mn computer. Hij geeft als ik hem opstart een foutmelding (0x0000007E). Nu ben ik me suf aant zoeken op internet voor een oplossing en heb meerdere keren het programma memtest langs zien komen.

Ik kan echter 6 verschillende soorten downloaden...welke moet ik hebben? Ik dacht het .iso bestand, dat staat op verschillende forums, maar hoe start ik dat bestand?

Dank!

Memtest kun je het beste vanuit een dosomgeving gebruiken, maak een opstartflop en zet daar een memetst bij, verander je boot sequence in de bios of, indien ondersteund, trommel op F11 om op te laten starten van de flop.

Maare, die melding is vaak een probleem met drivers, als je in veilige modus kunt opstarten is dat misschien te achterhalen in de log boeken.

Morice zei:
Waar kan ik die logboeken inzien?

Configuratiescherm, systeembeheer, logboeken.

Maar of daar info bijstaat, daar worden alle processen weergegeven, alleen moet windows wel zijn opgestart met het probleem.

Je kan ook de iso nemen (staat ook op hulptools onder hardware), die brand je even op cd en dan start je de pc op met die cd.

Lange Pier:

Ik zie geen logboeken staan bij mn systeem, ik heb het ook nog nooit gezien in mn herinnering dus...kan het zijn dat het niet geinstalleerd of ingeschakeld is op mijn pc?

Ik zal trouwens ff cd'tje branden

Bij systeemBEHEER, maar wat ik al eerder zei, er hoeft niets te staan waarom je deze foutmelding krijgt.

Zoek op Google naar 0x0000007E , er zij daar veel meldingen over, het hoeft helemaal geen geheugenprobleem te zijn.

Ik heb google al helemaal leeggezocht over deze fout, maar niets werkt...ik heb mn pc al helemaal gestript tot het hoognodige overwas, alle programma's waarmee een probleem met windows geweest is/was (zoals Nero e.d) verwijderd, SP2 verwijderd, in de bios geluidskaart enzo uitgezet, enz. enz. Bijna alles wat ze op google suggereren. Alleen de bios heb ik nog niet geupdate.

Maar ik vind het zo vreemd dat ik dze code krijg, er is niets met de pc gebeurt! Ik sloot hem af en een uur later zete ik hem weer aan en het was er! In de tussentijd is er helemaal niets met de pc gebeurd, niet hardware en niet softwarematig.. :(:(:(:(

Om er vanaf te zijn kun je, nu je SP2 hebt verwijderd, nog een repairinstall overwegen, indien je geen OEM xp hebt, dus vanaf de cd opstarten.

In veilige modus kun je hem ook zogenaamd upgraden naar XP, oftewel een install doen vanuit veilige modus.

In veilige modus werkt windows wel, dus het betreft hier een driver probleem, alleen dat kun je niet zien in apparaatbeheer daar er geen specifieke drivers zijn geladen, alleen de windows standaard drivers om veilige modus te laten werken.

Nouja we zijn iig wat verder :D het gaat dus om een driver...

Moet ik anders in de systeem map van windows alle driver bestanden verplaatsen? Hoe weet ik welke windows gebruikt?

Een re-install is lastig, daar ik op de pc xp pro heb, en alleen in het bezit ben van een xp home cd...xp pro is er door een pc-winkel opgezet in de tijd dat pc's mij nog niets interesseerden...

Interesseer je je er nu wel voor?:D
Geintje.

Probeer aan een XP cd met SP2 geslipstreamd te komen.

Of probeer eens eerst de vga drivers te upgraden, werkt dat niet, de chipsetdrivers, etc, etc.

Je kunt de schijf in een andere pc erbij hangen, de data files, system en software, uit een snapshot in de map restore volume information of uit de map repair, kopieëren naar de map config, deze staat weer in de map windows\system 32.
Indien je systeemherstel had aanstaan en deze map daar aanwezig is.

Ook kun je het bestand system.bak renamen in het bestand system in dezelfde map, windows\system32\config.

Werk ze.

Die cd ga ik zoeken (wat is slipstreamen?), ik ken wel een paar mensen die zoiets in huis zouden kunnen hebben...

Het updaten van die drivers, moet je dan naar fabrikanten websites of kan dat via windows update?

Wat is een snapshot?

Dat waren de vragen volgens mij wel :)

Ik interesseer me er nu inderdaad wel voor ja :P Ik heb deze week zelfs geleerd hoe je een computer kan bouwen (jaja :D:D)

Ik ga maar aan de slag dan :confused:

Danke!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan