Hoe stel ik de fritzbox 9360 in bij gebruik 0800-nummers

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutch1

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2007
Dag allemaal,
Misschien een uitgekauwd onderwerp, maar ik kan geen 0800-nummers draaieb via VoIP op de fritzbox.
Graag een korte nr.1-2- etc hulp
Dank nu al

Hans / Dutch1

Laatst bewerkt:
Uhm... Dit lijkt me een vraag voor je VOIP provider, niet voor ons. [Nog afgezien dat je niets vermeld over welke VOIP provider je hebt, of de Fritzbox door je (VOIP-)provider beschikbaar is gesteld en door hem voor telefonie is ingericht etc.]

Als ik speculeer over de reden waarom het niet werkt zou het mogelijk kunnen zijn dat de huidige instellingen ervan uitgaan dat je (minstens) 10 cijfers moet gebruiken, terwijl bij 0800-nummers soms kortere nummers worden gebruikt. Ook kan de VOIP provider ingesteld hebben dat bepaalde nummers niet gebeld mogen worden, zoals (dure) 0900 nummers etc., dus mogelijk is daar iets niet goed ingesteld voor je. En mogelijk staat op de Fritzbox iets ingesteld wat betreft bovenstaande 2 zaken.
En natuurlijk is van belang of de VOIP provider een nederlands bedrijf is of een buitenlandse, omdat 0800 nummers vanuit het buitenland niet te bellen zijn.

Tijs.

Laatst bewerkt:
fritzbox en 0800-nummers

Dag Tijs,
Je hebt gedeeltelijk gelijk als je vraagt om meer gegevens.
Ik wist niet dat de VoIP-provider op zich van belang was.
Ik gebruik de Fritzbox om via een derde provider zoals 12voip te kunnen bellen.
Het instellen is soms wat lastig voor een leek, maar op het internet is genoeg informatie te vinden.
Aangezien deze clubs allemaal hetzelfde doen had ik eigenlijk voor een ieder dezelfde vraag.
Ik weet dat ook bij XS4all deze vraag speel(de)t.
Inmiddels n.a.v. andere informatie wat verder gespit en het lijkt er op dat het nummer waarmee wordt gebeld mede bepalend is voor het al of niet functioneren van de 0....-numers, in mijn geval 0800.
Wat ik nu doe is mijn mobiel gebruiken en dat is wat omslachtig.
Kortom het probleem lijkt te zijn opgelost, toen ik gister de belasting belde werkte het op deze manier.
Overigens en dat had ik als eerste moeten, dank voor je reactie.
dutch1

Ik meen te zien dat 12voip een buitenlandse VOIP provider is. Indien ja, dan is de vergelijking met XS4ALL nogal 'krom'.
Zie ook wat ik schreef over buitenlandse VOIP providers in mijn vorige posting, ik zou sterk vermoeden dat het (dus) wel degelijk van belang is.

Verder graag gedaan, en geef deze vraag nog even de status opgelost, ajb.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan