Hoe stel ik een standard map in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

duhastmich17

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Ik weet niet waar ik het anders moet posten dus, ik post het maar even hier. Als het niet goed is, hoor ik het ;).

Even een gebruikersvraagje, als ik de Verkenner opstart in Windows XP Pro, kom ik standaard in de map "Mijn Documenten". Ook als ik bijvoorbeeld in Windows Media Player een bestand wil openen, begin ik standaard in "Mijn Documenten".

Nu is mijn brandende vraag, kan ik deze map veranderen zodat hij standaard altijd in een andere map begint?

Frank

Hoy,

Hier komt het:

De Windows Verkenner zit in Windows XP verborgen achter de Bureau accessoires, net als bij Windows ME trouwens. We vonden dat toen al niet bepaald handig en gebruikten daarom steeds de toetsencombinatie Windows toets+E.

Maar u kunt het Windows Verkenner pictogram ook gewoon naar het Startmenu verslepen, zodat u het vanaf daar kunt starten. Om het gebruiksgemak nog verder te vergroten, kunt u hier het beste meteen voor de gepaste doelmap kiezen. Hiermee voorkomt u dat de Windows Verkenner steeds opent met de map Mijn documenten waardoor u nog een aantal keer moet klikken voor u in de juiste map bent beland. De map die Windows Verkenner standaard opent, noemen we de doelmap. We veranderen die map als volgt: klik rechts op het pictogram van de Verkenner en kies voor Eigenschappen. Bij Doel ziet u daar %SystemRoot%\explorer.exe, staan. Verander dat in %SystemRoot%\explorer.exe /n, /e, C:\mijn doelmap, waarbij mijn doelmap vervangen wordt door de map van uw keuze.

De volgende keer dat u de Windows Verkenner opent, zal onmiddellijk de juiste map getoond worden. Let wel: deze aanpassing heeft enkel effect op het Verkenner pictogram dat u zojuist rechts heeft aangeklikt. Heeft u ook andere snelkoppelingen naar Windows Verkenner geïnstalleerd, dan moet u ook die met de juiste doelmap linken. Het kost dan even wat moeite, als u eenmaal het klusje hebt geklaard bespaart het u heel wat rsi gevoelig geklik met de muis.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan