Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Hoe stel ik mijn computer in voor extern bureaublad?
Ik wil graag weten hoe ik mijn computer instel voor extern bureaublad voor een thuisnetwerk.
Ik heb Windows 8 en ik dat mensen vaak dit doen: ze gaan naar de instellingen voor externe verbindingen en hebben daar dan iets van 4 of 5 opties staan daar moet je extern bureaublad aanzetten. Alleen ik heb daar dus geen opties staan . Dus hoe moet ik nu verder weet iemand het?
ps. als je meer info nodig hebt zeg het maar dan reageer ik zo snel mogelijk.
Wil je de Windows 8 computer overnemen? Hier een link: http://windowstechblog.nl/windows-8-instellen-voor-extern-bureaublad, met uitleg hoe je Windows 8 kan instellen voor extern bureaublad. Wanneer je gebruik maakt van Windows 8 Pro, moet de software Remote Desktop Connecion op de computer aanwezig zijn. Ik hoor graag of het gelukt is.
De Windows 8 computer overnemen kan alleen als er Windows 8 Pro is geïnstalleerd. Windows 8 Pro en Windows 8 Enterprise zijn de enigste versies van Windows 8 die je als server kunt gebruiken voor RDP (dus over kunt nemen).
De Windows 8 Pro/Enterprise computer instellen voor RDP-toegang. Eerst moet je aangeven dat de computer mag worden overgenomen. Dat doe je zo:
Rechtermuisknop op 'Computer' ---> 'Instellingen voor externe verbindingen' ---> vink 'Externe verbindingen met deze computer toestaan' aan ---> vink 'Alleen verbindingen toestaan met computers waarop Extern bureaublad met verificatie op netwerkniveau wordt uitgevoerd (aanbevolen)' niet aan.
Daarna moet je met een andere computer de Windows 8 Pro/Enterprise computer overnemen. Typ op de andere computer het IP-adres in van de Windows 8 Pro/Enterprise computer in en druk op verbinden. Typ de gebruikersnaam en wachtwoord in van het account en meld je aan.
Een alternatief voor RDP is Splashtop. Dat heeft zowel een gratis versie (Personal) die alleen binnen het interne netwerk (LAN) kan worden gebruikt en een betaalde versie (Business en Enterprise). Dit werkt vanaf Windows XP SP3 en hoger (ongeacht Home Edition of Professional).