Hoe stel je een poort open?

Status
Niet open voor verdere reacties.

nerd111

Gebruiker
Lid geworden
24 okt 2008
Beste allemaal,

Ik moet een bepaalde poort openen.

Ik heb al een beetje rondgekeken op internet => ik moest naar portforward.com gaan. Daar aangekomen begreep ik er niet wat ik nou moest doen en of ik voor iets moest betalen ja of nee.

Kan iemand mij helpen?

Mvg!

Waarin wil je een poort openen? Pc, router, je huis, die van de buren? Graag meer info.

Als je even je Routermerk + versie geeft (Kan je vinden op je router zelf) en even zegt voor welke game / programma de poort geopend moet worden kan ik je verder helpen

Vooruitgang

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben nu zover dat ik de poort die ik moest openstellen opengesteld heb.

Ik heb dit nodig voor uTorrent.

Als ik via uTorrent de test uitvoer of de poort openstaat, geeft hij echter nog steeds een error; port x does not appear to be open.

De downloadsnelheid is ook niet al te hoog... En dat terwijl ik een verbinding heb van rond de 50mb/s. Hoe snel kan je hiermee max. gaan? 50 mb per seconde gewoon? Of werkt het zo niet? Hij download nu steeds onder de 100 kb/s en dat duurt best lang...

Weet iemand hoe ik:

a) de poort goed open kan krijgen?
b) de snelheid verbeter?

Mvg,

nerd111

Laatst bewerkt:
dat je denkt dat je met 50Mb/s kan downloaden is een grote denkfout van mensen.. het kan wel maar dan moet degene die het naar jou verstuurd het ook met 50Mb/s doen. je doet het via Utorrent (ik doe het met bitcommet) en daarbij weet ik dat het nooit je maximale is, soms gaat het maar met 100KB/s en soms met maar 10KB/s. porten forwarden helpt vast wel wat... daar kan ik eigenlijk niet echt uitspraken over doen :P ik heb die van mij ook geforward maar ik heb gewoon linksys gebeld en die hielpen me :P

-*oke

Bedankt voor uw bericht.

Weet iemand het antwoord op mijn twee vragen? (zie twee berichten terug)?

mvg,

nerd111

Welke router heb je dan kan ik even gaan internetten om te kijken wat het probleem is.
Maar het kan ook zijn dat je firewall aanstaat van je router, doe die eens uit en kijk is wat de port check zegt.
(firewall van je router kan je in je router menu vinden en vaak onder het kopje ''Security''

Nog iets, heb je naast je standaard windows firewall nog een firewall op je computer staan.?

Bedankt voor uw reactie

Mijn router is een Siemens Gigaset SX552.

Ik heb naast windows firewall nog Avast!.

Ik kan het kopje beveiliging btw niet vinden...

Bedankt voor alle hulp alvast!

Mvg!

Voor portforwarding kan je het beste even je router's handleiding erbij pakken en even gaan lezen hoe jij je port kan aanpassen. Bij mij is het simpel. Ik typ de 192.168.1.1 (zoiets dergenlijks) in in mijn browser, log in en pas vervolgens mijn porten aan.

Je downloadsnelheid is volledig afhankelijk van andere gebruikers die de torrents ''seeden'' zoek dan altijd op een post met de meeste ''seeders''. Je kans is dan hoog op een hogere download snelheid. Ook kan het goed zijn dat je met 4 seeders een hoge snelheid hebt alleen moeten die 4 wel een hoge upload bieden voor jou.

Je downloadsnelheid kan denk ik ook wel geblokkeerd worden door de port die niet open staat.

Allereerst ga je naar Utorrent:

-Options
-Preferences
-Connection

Nu vul je bij Port used for incoming connections: 50005

Nu druk je op Apply en dan op Oke.

Nu ga je je poorten in je firewall open zetten,

(Heb je XP)
Ga naar start / mijn netwerklocaties zie je staan, klik met rechtermuisknop erop dan eigenschappen / je ziet een pctje / klik met rechtermuisknop op pctje / eigenschappen / geavanceerd / instellingen / uitzonderingen / poort toevoegen .

(Heb je vista)
Kijk even hoe je er komt bij deze link,,, wel gewoon de info invullen die hieronder staan http://windowshelp.microsoft.com/Windows/nl-NL/help/4da18300-9044-47b6-9038-595c78db81ab1043.mspx )

bij naam: Utorrent1

poortnummer: 50005

en dan TCP en dan oke

Nu doe je nog keer poort toevoegen, alles gewoon hetzelfde maar nu doe je UDP aanvinken en dan oke

Nu herstart je je pc

-----------------------------------------------------------------------------
NU GAAN WE POORTEN IN JE ROUTER OPEN MAKEN
--------------------------------------------

om in je router menu te komen doe je het volgende

Ga naar start -> uitvoeren
typ daarin cmd en druk op enter
dan krijg je een zwart schermpje, typ daarin ipconfig en druk op enter
vul nu het adres dat bij "Standaardgateway" staat in in je browser, en
vul het wachtwoord gebruikersnaam
in (meestal is gebruikersnaam en wachtwoord admin)
dan moet je normaal een pagina van je router krijgen

-Klik op Advanced Settings

-Klik op Internet

-Klik op Address Translation (NAT)

-Klik op Port Forwarding

NU GAAN WE INVULLEN

-Protocol: UDP & TCP
-Public port: 50005
-Locol port: 50005
-Local IP Address: (ga weer naar start / uitvoeren / cmd / ipconfig. Wat nu bij IP adress staat moet je daar invullen)
-Klik op Add
- Ook op add waar FTP achter staat (verder hoef je daar in die regels van ftp niks in te vullen)

HERSTART JE PC, START UTORRENT (LAAT HEM EVEN EEN MINUUT AAN VOORDAT JE OP DEZE LINK KLIKT. http://www.utorrent.com/testport.php?port=50005

En staat die open volgens bovenstaande link?

Bedankt voor uw reactie

Bedankt voor je reactie, maar het werkt nog steeds niet.

Ik had al gedaan wat je zei, dat heb ik net nog een keer gedaan en toen heb ik een paar kleine foutjes eruit gehaald. Het zou moeten werken, maar het doet het helaas nog steeds niet...

Igg bedankt voor je hulp.

Iemand nog ideeën? Ik hoor het graag!

EDIT: IK HEB WEL EEN ANDERE POORT GEBRUIKT, MAAR DAT IS NIET ERG, TOCH?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan