Hoe streepje zetten tussen paginanummers in index?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne81

Gebruiker
Lid geworden
27 apr 2003
Ik ben bezig met de afwerking van mijn proefschrift.
Ik heb intussen door hoe ik via een concordantiebestand snel automatisch een index kan maken, maar ik heb een probleem met de paginanummers.
Er staat, bijvoorbeeld, woord X komt voor op pagina 2, 7, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 22. Eigenlijk zou er dan beter staan: 2, 7, 12-17, 22, maar ik weet niet goed hoe ik dat streepje erin krijg! Weet iemand raad? Alvast bedankt!

Hoi,

Ik vrees het ergste ..... het betreffende woord wordt op al die pagina's gevonden ..... en niet 'ergens' tussen pagina 13 en 19, zég maar ;)

Ja, ik vrees intussen ook het ergste...
Ik heb even m'n licht opgestoken bij een collega met een computer-knobbel en die zegt dat Word gewoon rotslecht is wat indexen betreft. En dan is dat streepje nog maar een detail, want wat nog veel erger is, is dat veel paginaverwijzingen je naar de verkeerde bladzijde sturen. Had al raak bij het eerste trefwoord dat ik checkte: Word zei p. 13 en het stond op 12.

Ik ga nu op zoek naar een andere methode.
Wat de streepjes betreft: de enige manier om dat in Word in orde te krijgen, is ze op het allerlaatste moment zelf in te voegen. Maar dan mag je de index niet meer opnieuw laden, want dan is alle moeite voor niets geweest...

Hoi,

Oeit .... BOOS!

Ik ben het niet helemaal eens met je knobbel-collega.
Als ex-trainer kantoorapplicaties, ict-adviseur en manager heb ik jarenlange expertise op het gebied van MsOffice, vanaf de eerste versies eigenlijk (realiseer ik me nu ..... ;)).

Zo nu en dan is het flink 'knobbelen' om de juiste werkwijze in Word te pakken te krijgen, of oorzaken van eigen omissies te achterhalen.
Maar het pakket doet - ook als het om genereren van 'lijsten' gaat - wat het moet doen.

Wellicht moet je in de opties van Word even een instelling wijzigen:

Menu: Extra > Opties; tabblad afdrukken en hier twee vinkjes plaatsen:
Eéntje bij 'Velden bijwerken' en één bij 'Koppelingen bijwerken'.
Als je wijzigingen in je document hebt aangebracht, sluit het document dan even en open het weer. Meestal zijn de verwijzingen dan weer goed.

Een andere veelvoorkomende oorzaak is, dat er secties zijn aangemaakt, waarbij is aangegeven dat de paginanummering weer bij 0 (nul) of 1 moet beginnen.

Veel sterke met Word :p

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan