Hoe sweex router installeren...

Status
Niet open voor verdere reacties.

robert N

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2002
Heb er een 2 pc bij. wil met beide op internet aangesloten worden.

pc draaien beide op xp. En heb kabel "chello"internet verbinding.

Heb vanmiddag sweex 4 port 10/100 aangeschaft. Krijg de installatie van pc tjes NIEt voor me kaar...

Wat bedoelen ze precies met HOSTNAME?!!! Wat moet ik daar in typen...? chello.nl al geprobeert + klonen van MAC adres heeft helaas ook nog niet gewerkt?

WAT NU TE DOEN...........

Help advies opgevolg, nog geen result

Advies opgevolgd. Printje gemaakt en precies gedaan wat er stond. Helaas nog geen resultaat. Geen van de pc tjes is welcome op het WWW.....

Wat Nu.... Iemand nog tips& ideeën etc....

Wacht met spanning af

Staan beide pc's op DHCP?
Heb je de router ingesteld?
Krijg je wel een IP adres (LAN)?
Dit zou standaard al goed moeten zijn maar check het even. Heb zelf ook wat problemen gehad met de router, sweex raadde me een firmware upgrade aan. Ik werd steeds ervan af gegooid, maar na de upgrade is dat opgelost.

DHCP wat betekent dat ......

DHCP wat betekent dat wel niet......???
Zoek me gek.....

Re: DHCP wat betekent dat ......

Geplaatst door robert N
DHCP wat betekent dat wel niet......???
Zoek me gek.....
Dynamic Host Configuration Protocol. Een robuuste methode voor dynamische IP-adrestoewijzing. Men wilde hiermee de eerste configuratie van clientcomputers vereenvoudigen en tegelijkertijd de administratieve overhead verminderen. DHCP biedt automatische configuratie van een IP-adres en subnetmasker en kan daarnaast ook een standaard gatewayadres, DNS-serveradres(sen) of een WINS-adres verschaffen. Het centralebeheer van DHCP wordt uitgevoerd door de DHCP-server, die de aanvragen van de clients verwerkt en ervoor zorgt dat er geen dubbele IP-adressen worden gebruikt op het netwerk.
Bron: http://www.computerwoorden.nl

Bij configuratiescherm --> netwerk kun je je instellingen hiervoor regelen...hier moet je dus ook GEEN vast ip hebben ingevuld !

wacht nog op oplossingen

Hi hoi, wacht nog op oplossingen, Krijg het maar niet voor me kaar om 2 pc tjes via sweex router op het www te krijgen. Iemand nog ideeen en adviezen?

alvast bedankt

Hoe heb je eea ingestelt?

heb je adressen op dhcp staan? wat voor een adressen krijg je?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan