hoe te versnellen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter htil
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

htil

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 sep 2009
mijn pc gaat steeds trager, vooral als ik werk met Office2013 (Word). de toetsaanslagen komen zeer vertraagd op het scherm.
als het te erg wordt start ik de pc opnieuw op. maar dat lijkt niet meer echt te werken.
ik weet dat er programma's zoals CCleaner bestaan. Maar daar ben ik huiverig voor. als ik het gebruikte was ik allerlei relevante informatie kwijt zoals opgeslagen wachtwoorden. Dus die kant wil ik eigenlijk niet meer op.

Hoi,

Wat zijn de systeem specificatie's ? gaat het om een laptop of computer ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo, Als de grafische driver niet geïnstalleerd wordt dan is de computer niet half zo snel.

Bepaalde processen kunnen de computer traag doen zijn; indexeren voor snellere zoekacties, sommige virusscans, updates die niet goed willen installeren en terugkomen. Verder: onvoldoende schijfruimte of een probleem met het virtueel geheugen (virtueel geheugen in dat geval even uitschakelen, opstarten en de schijf defragmenteren, dan opnieuw instellen en voor de zekerheid minimaal even groot als maximaal.

Gebruik voor opschonen liever het programma AutoRuns van Sysinternals. Dit geeft een compleet overzicht van wat er op de computer opgestart wordt. Vaak zal je de bestandsnamen moeten googelen om uit te vinden wat het is en wat het doet. Dat staat meestal bij de eerste zoekresultaten, samen met of het programma verwijderd zou kunnen worden.

Goede info van Alfred2, maar probeer eerst eens Word op te starten zónder allerlei invoegtoepassingen:
Start Word met de Ctrl-toets erbij vastgehouden. Er wordt je gevraagd of je Word in Veilige modus wilt starten. Laat de Ctrl-toets los en klik op Ja.
Kijk of het dan even beroerd werkt. Indien niet, dan zijn er auto-startende macro's, invoegtoepassingen etc. die Word vertragen.
Er zal wel ergens op Internet een instructie staan hoe je dan (selectief) dergelijke zaken kunt uitschakelen totdat je de "schuldige" gevonden hebt.

Tijs.

CCleaner bestaan. Maar daar ben ik huiverig voor. als ik het gebruikte was ik allerlei relevante informatie kwijt zoals opgeslagen wachtwoorden
Cookies laten bewaren waar die in staan en de basis instelling gebruiken, zijn alleen voor websites overigens, de rest staan in de browser zelf.

Alles wat niets met drivers of virusscanner heeft te maken uitschakelen in mcconfig bij opstarten of met Ccleaner bij gereedschap.
Bij services die van Microsoft/windows niet laten zien en de rest ook nazien of er iets mee opstart wat niet hoeft in msconfig.
Kan ook allemaal met die Autoruns.

van autoruns snap ik helemaal niets. Toch maar met ccleaner aan de slag?

het is overigens niet zo dat de vertraging langzaam is ontstaan. ik heb er sinds vanmiddag ineens (erg veel) last van.

Combineer [windowstoets & r] → typ: services.msc
Dubbelklik Windows Update en klik op Stoppen

Werkt dan je computer wel snel?

Hoi,

Wat zijn de systeem specificatie's ? gaat het om een laptop of computer ?
Verwelkomen doen we bij nieuwe leden en niet bij iemand die al bijna 7 jaar lid is.
Bij iemand die net lid is doe je het niet?

Laatst bewerkt:
ik heb in arrenmoede toch maar ccleaner gedraaid met name om tijdelijke bestanden en zo te wissen. Sinds die tijd draait het systeem weer als een tierelier..
Dank toch voor jullie meedenken!

Fijn om te horen, maar hoezo: "in arrenmoede"?

Ccleaner is juist uitermate geschikt voor dit soort bij iedereen voorkomende problemen.
En met een intelligente scan blijven al je wachtwoorden behouden

daar ben ik intussen dus ook achter. maar ik had veel horrorverhalen gehoord, vandaar!

Met Ccleaner is niets mis mee, gebruik het al jaren.

Laatst bewerkt:
ik ben er nu helemaal van overtuigd!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan