Hoe te werk gaan bij het aansluiten van DTS-geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Flock

Gebruiker
Lid geworden
1 mrt 2008
Berichten
29
Beste forum gebruikers,

Even een vraag aan de techneuten onder ons! :D Komt die:

Ik had me laatst een nieuwe TV gehaald, ( FullHD ) aangezien ik ook die kwaliteit wilde kijken had ik me wat HD films van het net getrokken..
Deze kan ik dus via mn mediacenter ( WD HD TV ) kijken, beeld is werkelijk waar GEWELDIG, maar nu het "probleem" Ik heb geen geluid :confused:

Er zit schijbaar alleen maar digitaal geluid bij!
Nu heb ik al 2 dagen zitten google-n om een antwoord te krijgen maar helaas, vandaar dat ik het hier een probeer..

Zit hier met 4 apparaten die elk een ingang/uitgang hebben voor digitaal geluid!
Alleen mn vraag, Wat is de volgorde van aansluiten??

Snap er echt helemaal niks van :D
Hieronder even een plaatje met de apparaten die ik heb:

http://i44.tinypic.com/28hjvhe.jpg

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is :rolleyes:
Snap nog niet zo goed waarom op die digitale ontvanger van de TV ook optisch geluid zit..worden er soms films met zo'n audiospoor uitgezonden?

Enige wat ik eigenlijk wil, is dat ik mn HD-films met geluid kan kijken :cool:
Dus lijkt me dan dat ik niks met die digitale ontvanger van de TV te doen heb, klopt dit?
Groeten Marc
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Je link of plaatje is niet te zien.
Zie net dat je hem hebt aangepast welk merk en type is je versterker?
Modag
 
Laatst bewerkt:
*edit*

Oke dan, had indd de verkeerde link in het begin gepakt..

Merk en type is:

Pioneer VSX-D510
 
Laatst bewerkt:
Ik heb even een link van je plaatje gemaakt, deze was te groot voor de pagina en ik kan hier geen klikbare afbeelding maken. (restrictie op de sectie)

Hoe heb je de digitale ontvanger naar de TV aangesloten? Zo te zien heb je geen HDMI op de digitale ontvanger, dus FullHD zul je niet kunnen krijgen. Je zou de optische aansluiting van je ontvanger naar de versterker kunnen doen. Op je versterker zul je de aansluiting moeten configureren.

Inderdaad noem eens de merken/typen van de apparaten op.
 
TV = Samsung LE37B650
Versterker = Pioneer VSX-D510
Mediacenten = Western Digital HD TV

Nee, mn digitale ontvanger heeft indd geen HDMI, Maar hoeft ook niet :) aangezien op de TV nog bijna niks in HD is..

Ik heb wel mn mediacenter via HDMI aan de TV gekoppeld, mis alleen het geluid aangezien deze digitaal is en mn TV dat niet ondersteunt
 
Hoi,

Zoals crash al melde je zal je via je gebruiksaanwijzing de ingangen op je versterker moeten configureren.
Je zal alle drie de optical ingangen moeten gebruiken.
En waarschijnlijk tot enige zekerheid zal je ook je tv en mediacenter moeten vertellen of ze de optical aansluiting moeten gebruiken dus ook die gebruiksaanwijzing even doornemen

Modag
 
Laatst bewerkt:
Jou TV ondersteund wel degelijk digitale geluid, anders zou je ook geen HDMI aansluiting en Optical aansluiting hebben.:)

Je zal de optical aansluiting naar je Mediacenter moeten doen, daarop aangeven dat het geluid binnen komt via de optical en door moet geven naar de HDMI. Dus uitgaande geluid naar HDMI. In het menu van je Samsung TV kun je instellen dat deze het geluid van de HDMI aansluiting krijgt. (menu > invoer > bronllijst.) mits je het geluid uit de tv wil laten komen.

Gezien je de versterker aangeeft, zul je daar het geluid vandaan willen hebben. Doe de optical uitgang vanaf de ontvanger naar de versterker. Je zal dan in het instellingen menu van de versterker de optical signaal moeten instellen, met de bron.(souce)

Mocht je de handleiding van je versterker kwijt zijn, deze kun je hier vinden;
http://www.retrevo.com/support/Pioneer-VSX-D510-Receivers-manual/id/385ci969/t/2/
 
Hoi Crash,

Hij kan toch met alle drie de apparaten naar de versterker gaan of snap ik iets niet?
Met de optical audio bedoel ik he
Modag
 
Laatst bewerkt:
Oke, heb ze dus alle 3 nodig..Maar zoals je ziet op het plaatje heb ik 2 x IN en 1 x een OUT op de versterker.. en welke is nou wat?

Maar ze gaan dus alle 3 naar de versterker?
Zowel de mediacenter als TV dus?

Digitale ontvanger hoeft niet persee, aangezien er toch weinig wordt uitgezonden in DTS
 
In principe laat je de media center en de digitale ontvanger naar de versterker gaan. Vanaf daar de versterker naar de TV. Echter heeft deze versterker geen HDMI aansluiting, dus ben je gebonden aan het analoge beeld aansluiting (tulip). Iets wat zonde is voor je beeld kwaliteit.

IN is om externe apparaten naar je versterker te leiden.
OUT is om vanaf je versterker het geluid naar een andere extern apparaat te leiden, bijvoorbeeld je TV. Iets wat je niet wilt, omdat de versterker veel mooier geluid geeft over de boxen, dan de TV.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik zie net mij fout je hebt inderdaad 2 in en 1 out lastig dan zal je je zoals crash meld moeten proberen.

Modag
 
Je kan het op de volgende manier aansluiten.
Geluid;
Digitale onvanger > optical naar je versterker (IN)
Media center > optical naar je versterker (IN)


Beeld;
Digitale ontvanger > naar je Media center
Media center > HDMI naar je TV.


He geluid kun je beter met optical naar je versterker doen, gezien dat een betere geluidskwaliteit geeft.
 
Maar zie nu net dat mn Digitale Ontvanger voor de TV ook geen HDMI had, dus dat analoge beeld had ik dus al :)

Dan gaat het alleen om mn mediacenter, deze dus naar een INGANG op de versterker leiden en dan via OUT (op de versterker) naar de TV?
 
Hoi,

Er is nog een optie om met 1 van de apparaten naar coaxiale ingang van je versterker te gaan zou je zoiets als in deze link er tussen moeten zetten.

Modag
 
Vanaf de digitale ontvanger Scart gebruiken, deze geeft beter beeld dan de normale Coaxiale aansluiting.

dan via OUT (op de versterker) naar de TV?
Nee, tenzij je het geluid uit je TV wil laten komen. Lijkt me dat dat minder mooi is met film enz....
 
Helaas kan ik niet via mn Digitale ontvanger naar mn media center, Ontvanger heeft scart aansluiting wat mn mediacenter niet meer heeft!

Maar het begint me langzaam duidelijk te worden,

Gewoon een optische kabel van Mediacenter naar de versterker en dan dit instellen op de versterker dat ik het gluid via versterker wil en thats it :)
 
Morgen maar meteen zo'n kabeltje halen en testen :thumb:

Hopen dat ik dan een film kan kijken MET geluid, zonder is ook zo saai :D
 
Ik heb het apparaat via hdmi op mijn televisie aangesloten. Daarnaast gebruik ik een optische toslink om het geluid via mijn receiver te laten lopen. Je kunt echter ook gemakkelijk gebruik maken van het geluid via hdmi (via de televisie dus). Ik vind DTS echter wel zo prettig (DTS werkt alleen via toslink)

Nadelen die ik op internet las:

- Alleen DTS doorvoer, je hebt een receiver nodig die DTS ondersteund

Uit een review gekopieerd, alleen vraag ik me af hoe hij dat dan toch via de TV doet, maar goed zoals hij al zegt..is het mooier om hem via DTS te laten gaan..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan