Hoe te werk gaan bij het aansluiten van DTS-geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.
Je hebt toch tulip op de media center, je zou van scart naar tulip kunnen;
https://www.cardwriter.nl/nl/pd1512117197.htm?categoryId=74
Dit zal beter zijn, dan van tulip naar tulip.

Van scart naar HDMI kan ook, maar daar betaal je een behoorlijke prijs voor.:(
http://www.compatible.eu/av-products-solutions-av-converters-c-310_311.html


Nog even voor een verduidelijking.
Ik heb zelf een Denon 2307AVR receiver. Hierop zit al mijn externe apparatuur op aangesloten. er gaat alleen een HDMI naar de TV toe (Samsung LE40656a).
Echter dat is alleen voor het beeld. Het geluid komt uit de receiver.
Voordat ik de LCD tv had, zat alles hetzelfde aangesloten. Enkel kwam het beeld dan van de receiver, via de analoge tulip aansluiting.
Ik moet wel in het menu van de versterker de digitale aansluitingen aangeven, met welke bron deze gebruikt moet worden.

Gebruikte bron om weer te geven is de TV op de receiver. Gezien de tv via HDMI of analoog weergeeft waarop de receiver ingesteld is, komt daar dan altijd beeld vandaan.

De PS3 komt via HDMI 1 binnen op de receiver. Deze activeer ik via de bron VCR1 en geef daarop aan dat deze HDMI 1 moet gebruiken als binnen komend signaal.
De Digitale ontvanger komt via HDMI 2 binnen op de receiver. Deze activeer ik via bron VCR2 en geef daarop aan dat deze HDMI 2 moet gebruiken als binnen komend signaal.
De DVD komt via de normale dvd aansluiting binnen(nog analoog, maar wordt component). Echter het geluid van de dvd gaat vian Coaxiale aansluiting(DTS). (Dat is een andere Coaxiale kabel dan wat je van de TV kent.) Deze activeer ik via bron DVD en geef daarop aan dat deze Coaxiaal 1 moet gebruiken als binnen komend signaal voor geluid. het beeld kmt via de normale aansluiting de receiver binnen.

Ik hoop hiermee wat duidelijkheid te geven, dat je TV echt het laatste is vanaf de versterker (uitgaande beeld signaal) en dat deze rest naar de receiver to moet.
Het geluids zou vanaf alle bronnen uit je versterker moeten komen.
 
Oke dan :thumb:

Die van SCART naar HDMI is indd wat aan de dure kant!
Dus ga toch voor de optie SCART naar TULIP..

Even de volgorde:

Van mn digitale ontvanger (tv) via scart - tulip naar mediacenter
Van mn mediacenter via een toslink naar mn versterker (deze instellen op de versterker)
TV ook via toslink naar versterer (dit ivm de radiozenders of films op tv) Deze ook weer instellen

En dan zou die het moeten doen?
 
TV ook via toslink naar versterker (dit ivm de radiozenders of films op tv) Deze ook weer instellen
Waarom zou je? Deze ontvang je toch op de digitale ontvanger, die al op de versterker aangesloten is? Voor radio, heb je toch de receiver?
 
Haha, ja zo kan je het ok zien..maar aangezien digitale TV ook de nodige radiozenders heeft wilde ik deze gebruiken, maar kan ook de kabel in de receiver doen ja!
 
De kabel gaat toch al naar de receiver? Dus radio kun je dan ook gebruiken vanaf de ontvanger.
 
dom dom dom :eek:

Klopt, deze had ik dan al via toslink aangesloten..
Pfff gaat nog wat worden morgen, laptop op schoot - dit topic erbij en testen maar :D
 
Deze zullen zeker nog komen ja!

Topic staat al bij favorieten..
Het is me gelukkig wel al allemaal wat duidelijker geworden..

Dus bij deze alvast bedankt voor alle hulp :thumb:
En tot morgen dan :D
 
Zooo, de kabels zijn binnen!

Wat een geld voor een kabeltje.. 19,99 voor 1,5m kabel! :confused:
En had er ook nog 2 nodig..Mag wat kosten maar dan heb je ook wat..

Ofja, heb nu nog niks :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan