Hoe te zien USB 1.0 of 2.0?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dickenannemiek

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2003
Is het mogelijk op een of andere manier (met Everest misschien?) te zien of mijn USB-poorten 1.0 of 2.0 zijn?

Moederbord: AOpen AX4G Pro

Pentium4 2.4 Ghz uit 2002

Groet, Dick

Je kan kijken in je apparaatbeheer (rechtermuis deze computer, beheren, apparaatbeheer) of je onder usb een device ziet die PCI naar USB Enhanced host-controller heet. Als die er tussen staat heb je USB 2 (dan weet je alleen nog niet welke poorten USB 2 zijn). Staat die er niet tussen, dan heb je waarschijnlijk USB1.1

Makkelijkste manier is natuurlijk om even de manual van het moederbord te raadplegen.

Bedankt voor de snelle reacties!

Kan het zijn dat ik zowel 1.0 als 2.0 poorten heb?

Mijn USB (geheugen-stick) zegt bij aansluiten: "Dit apparaat kan sneller werken, als U hem op een USB 2.0 aansluit". Na zoeken vindt hij geen 2.0 controller.

Ik heb twee USB poorten aan de voorkant en twee aan de achterkant. De stick gaat (het makkelijkst natuurlijk) aan de voorkant.

Hierbij een overzicht uit apparaatbeheer.

Bijlagen

• 00USB-controllers.JPG
    00USB-controllers.JPG
    38,4 KB · Weergaven: 96
Het kan inderdaad zijn dat de poorten voorop de kast 1.0/1 zijn. Achter zullen ze waarschijnlijk wel 2.0 zijn.

Laatst bewerkt:
Steek hem er eens achter in en kijk of dit het probleem oplost.
Zoja dan kun je ervoor kiezen om een USB verlengkabeltje aan te schaffen.

Heb je Service Pack II geïnstalleerd? Staan er vraag- en/of uitroeptekentjes in apparaatbeheer?

Ik heb wel servicepack 2 geinstalleerd.

Zit nu op m'n werk. Maar ik zal de stick eens in de USB poort achter plaatsen.

Bedankt in elk geval.

Achterin de PC heb ik ook alleen USB 1.0 zittten. Als ik rechtstreeks de USB-stick daar in steek, krijg ik ook de melding "dit apparaat kan sneller werken" - zoeken naar USB 2.0 enz.

Mijn USB-hub 2.0 zit achterin de USB 1.0 "poort" gestoken. Dat geeft in de systeeminfo denk ik het idee dat er 2.0 USB poorten op de PC zitten.

Maar dit is toch op te lossen met een USB 2.0 insteekkaartje voor in een PCI-slot, dacht ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan