Hoe Thunderbird profiel en email naar andere locatie.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pyter1948

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2013
Pofiel en email van Thunderbird staat op de syteempartitie. Bij voorgenomen schone installatie van Vista ben ik ze kwijt. Verplaatsen mbv Mozilla instructie, of www.Schoonepc.nl wil maar niet lukken. Weet iemand een manier waarop het wél lukt? Trouwens, ook de restore van een backup mbv MozBack ging niet zoals ik had verwacht. Durf ik dus niet op te vertrouwen.

wat lukt er niet dan? Je mail e.d. staat op:

C:\Users\<user>\AppData\Roaming\Thunderbird\Profiles

Dat is het allerbelangrijkste om veilig te stellen.

Met Outlook in de systeempartitie C:, kon ik de persoonlijke map vrij gemakkelijk naar mijn opslag partitie D: plaatsen. Kon met Outlook werken, terwijl de email op D werden opgeslagen. En dat lukt mij met Thunderbird niet.

Je kunt dat via de profile manager doen.

sluit thunderbird volledig. verplaats je hele profile directory naar de nieuwe locatie (bijvoorbeeld, d:). Start thunderbird op met de profile manger:

Code:
thunderbird -P

maak een nieuw profiel met een verwijzing naar de nieuw aangemaakte directory en test of het goed werkt. Selecteer vervolgens "niet meer vragen" en vanaf nu zou alles op D: moeten komen

Helaas opent "thunderbird.exe -ProfileManager" geen manager. Niet dat ik kan zien tenminste.

Ik heb een manier gevonden. Ongeveer zoals Mozilla op haar website heeft staan.
Dit item is dus opgelost.
En mijn dank voor het meedenken.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan