• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe tijden van medewerkers, indien op planning, naar ander tabblad te zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Christiaanexcel

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2019
Berichten
8
Beste Helpmij forum,

Ik ben bezig met het maken van een urenverwerking bestand waar automatisch de uren van de medewerkers worden ingevuld indien de medewerker op de planning staat.

In tabblad 1 staat de planning voor dag x, hierin heb ik gegevensvalidatie toegepast zodat alleen bestaande namen uit de lijst urenverwerking kunnen worden ingevuld.

Om het simpel te houden wordt er alleen gekeken naar de "van" en "tot" tijd, de pauzetijden worden in het tabblad urenverwerking berekend (planning invullen is handmatig en daardoor foutgevoelig).

Ik ben dan ook opzoek naar een manier dat als medewerker 1 voorkomt in het tabblad planning, zijn uren "van" en "tot" worden ingevuld in het tabblad urenverwerking.

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp,

Groet, Christiaanexcel

Bekijk bijlage planning en urenverwerking.xlsx
 
Is vertikaal zoeken hier niet de oplossing? Of denk ik te simpel?
 

Bijlagen

  • planning en urenverwerking.xlsx
    21,2 KB · Weergaven: 28
Laatst bewerkt:
Super SjonR, dankjewel!

Ik had zelf problemen doordat er in het oorspronkelijke planningsbestand samengevoegde cellen zitten, hierdoor werkte het niet, het is dan ook denk ik niet mogelijk om het bereik voor het vert.zoeken over samengevoegde cellen te laten gaan denk ik?

Ook vroeg ik mij af dat als er meerdere kolommen zoals deze naast elkaar staan met tijden en medewerkers, ik voor elke serie kolommen met medewerkers en tijden een nieuwe formule moet maken?

Nogmaals bedankt!
 
ik gebruik zo min mogelijk samengevoegde cellen. Zeker niet op bereiken met gegevens waar ik nog wat mee wil doen. Hooguit een naam boven een kolom.
 
Klopt, ben ik helemaal met je eens, bronbestand wordt enkel als invulsheet gebruikt en "mooi" gemaakt.

Ik heb een ander bestand toegevoegd waar twee delen met data naast elkaar staan, ik denk dat je dan niet Vert.zoeken maar index moet gebruiken?

Zou geweldig zijn als je mij daarbij nog kan helpen.
 

Bijlagen

  • planning en urenverwerking meerdere kolommen.xlsx
    22,5 KB · Weergaven: 26
zo?
 

Bijlagen

  • planning en urenverwerking meerdere kolommen.xlsx
    22,7 KB · Weergaven: 37
Hi SjonR, Nogmaals dank voor de hulp. Nu wilde ik jouw trucje toepassen op een groter bereik dan de 2 blokken met data, maar kwam daar niet helemaal uit. Wilde je graag nog een keer om hulp vragen in deze.

Het gaat dan om 4 Blokken waarin gezocht moet worden naar de gegeven naam:

Blok1:
B5 tm F67

Blok2:
H5 tm L67

Blok3:
N5 tm R67

Blok4:
T5 tm X67

Alvast nogmaals heel erg bedankt!
 

Bijlagen

  • planning en urenverwerking meerdere kolommen 3.xlsx
    47,4 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
zo in C52:
Code:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$B$5:$F$67;2;0);VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$H$5:$L$67;2;0));VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$N$5:$R$67;2;0));VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$T$5:$X$67;2;0))

of beter nog:
Code:
=ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(ALS.FOUT(VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$B$5:$F$67;2;0);VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$H$5:$L$67;2;0));VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$N$5:$R$67;2;0));VERT.ZOEKEN($A51;Planning!$T$5:$X$67;2;0));"niet gevonden!")
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan