Hoe tweede beeldscherm aansluiten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oscar2

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2008
Beste forummers,

Ik wil graag op mijn PC een tweede beeldscherm aansluiten, waardoor mijn bureaublad groter wordt.

Mijn apparatuur:
- PC:Compaq SR5622
- Videokaart: NVIDIA GeForce 9300 GE
- 2 beeldschermen: HP 1740

Op mijn videokaart zit een uitgang voor een beeldscherm, maar daar moest een verloopje tussen om hem aan te kunnen sluiten. (uitgang = HDMI geloof ik). Er zit ook nog een uitgang (VGA volgens mij) alleen daar zit een kapje overheen, die ik er niet af mag halen (volgens dat kapje).

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik een tweede beeldscherm aan kan sluiten? Moet ik het kapje van die VGA uitgang eraf halen, of moet ik er een tweede videokaart inzetten, en welke raden jullie dan aan?

Alvast bedankt!
Oscar

je zal toch het kapje eraf moeten halen.
dit mag er gewoon op, anders hadden ze die aansluiting net zo goed niet hoeven te plaatsen.

die andere aansluiting was DVI en niet hdmi

Ok, bedankt voor je reactie.

Maar het lijkt mij dat ze het kapje er niet zonder reden opzetten. Is het dan wel mogelijk om tegelijkertijd op de DVI en VGA aansluiting een monitor te hebben? Is er iemand die mij dit met zekerheid kan vertellen? Ik wil namelijk mijn computer wel goed houden :)

Alvast bedankt,
Oscar

Ik heb helaas nog geen reactie gekregen op mijn laatste bericht. Ik wil niets opdringen, maar met het weekend voor de deur (:D) is het toch wel fijn om zeker te weten of ik het kapje er af kan halen en een tweede scherm aan kan sluiten.

Dus nogmaals: is er iemand die mij kan verzekeren dat het mogelijk is zonder dat ik mijn PC 'sloop'? Bijv. dat je het weet doordat je ervaring hebt met het aansluiten van een tweede beeldscherm op deze manier.

Alvast bedankt!
Oscar

als het kapje een elektrisch onderdeel is wat er bij hoort, dan zou ik er ook niet aanzitten.

ik heb nog nooit gehoord van een plastic kapje dat bij een videokaart hoort omdat het anders niet functioneert.
en zie ook geen reden waarom je dit er niet af kan halen.

dus gewoon erafhalen.

Ok, ik ga het zo proberen! Jullie horen van me!
In ieder geval hartstikke bedankt,
Oscar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan