Hoe Ubuntu 10.04 te verbinden via ICS van Windows 7?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rizzle23

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2010
hallo allemaal,

Ik heb vandaag wat uit zitten proberen om een Ubuntu 10.04 systeem te verbinden via ICS van Windows 7, maar dit wilt niet lukken. Ik heb al heel wat zitten googlen en ik kwam er op uit dat ik een crossed netwerk kabel nodig heb, maar die heb ik niet en het zelf ombouwen van zo'n kabel zit er ook niet in.

Ik heb nog wel een switch. En nu is mijn vraag: als ik die ICS verbinding van windows 7 door die switch en dan naar de Ubuntu pc, of ik dan nog steeds een crossed kabel nodig heb? Zo nee... Hoe werkt de configuratie hier van?

bvd
Roald

Indien de switch auto-sense is kun je gewoon met straight cat kabels werken, vaak zijn de utp poorten in een lan kaart, onboard of insteek ook auto-sense maar hier dus blijkbaar niet.

Overigens heeft al die protocollen in Linux of windows verder geen invloed, die zijn gelijk.
Wel dien je de 2 netwerkkaarten in de windows machine goed te hebben geconfigureerd, je kunt niet de 2 via een switch met het modem laten communiseren.
Maare, niet in het bezit van een router?

Re

Heey Lange Pier,

Ik heb thuis wel een router, maar mijn ouders willen niet dat er een kabel over de gang gaat dus dan zou het draadloos moeten en er zit geen wlan adapter in die ubuntu pc, dus ja (een beetje jammer).

Dus als ik uw tekst goed heb gelezen moet ik wel een crossed cable hebben?

Roald

Re

Ik heb nergens kunnen vinden of de Asus GigaX 1005B Autosense is, dus ik denk het van het niet.

Re

Dat heb ik allemaal al gedaan voordat ik dit bericht plaatste. Ik had hier wel wat duidelijker in mogen zijn sorry daarvoor. Die ICS doet het alleen als ik in ubuntu verbinding doe maken met eth0 doet ie het niet.

Doet het niet is nogal vaag. Krijg je geen ip adres? Komt de poort niet op? Is er geen verkeer?

Niet ergens een wifi kaartje of dongle liggen? weet niet eens of ICS wil via een interne netwerkkaart naar een wifi, nooit geprobeerd.

@lange pier, ICS weet ik niet zeker maar bridging gaat in ieder geval goed. Ik heb mijn rapsberry pi vaak via mijn computer en wifi lopen. Daar ICS bridging is in combinatie met een firewall zie ik geen echte reden waarom het niet zou werken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan