Hoe vaak kan een CD-RW herschreven worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mirandaonline

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2003

Ik herschrijf ongeveer elke week de zelfde CD-RW, maar begin de laatste tijd steeds meer kuren te krijgen. Het is steeds op de laatste procenten van de cd.

Het is een Nashua CD-RW 10 speed 800 mb

Geplaatst door Mirandaonline

Ik herschrijf ongeveer elke week de zelfde CD-RW, maar begin de laatste tijd steeds meer kuren te krijgen. Het is steeds op de laatste procenten van de cd.

Het is een Nashua CD-RW 10 speed 800 mb

Hoi,

Formateer hem eens opnieuw.

En gebruik bij voorkeur IN-CD.

Grtzzz.

Ik brand meestal een CD-RW als muziek CD om die elke week te updaten.

IN-CD zal dan niet werken denk ik.

Ik heb wel eens een probleem gehad tijdens het branden en heb het proces toen onderbroken. Na het schijfje opnieuw volledig gewist te hebben opnieuw beschreven.

Zou dit een probleem kunnen zijn? Het is toch een CD-RW, die kan je toch onderbreken tijdens het branden om daarna volledig te wissen en opnieuw te branden?

Laatst bewerkt:
Afstelling

Op je spindle motor in de drive zit een klein kapje waar de cd op komt te liggen. Deze heeft altijd een kleine afwijking in de afstelling, waardoor er een bepaalde hoek ontstaat tussen de laser en de cd. Wanneer je cd wat ouder is, en er dus ook meer krassen op zitten kan dit problemen op gaan leveren.
De oplossing is dus inderdaad om een ander cd-tje te kopen.

Die 1000 keer overnieuw branden zou ik me niet teveel van aantrekken trouwens, op mijn werk heb ik wel ongeveer 1600 keer gehaald.

MVG.

Armand

Krasjes zijn onverkomelijk als ik ze meeneem, dus dat zou het best eens kunnen zijn. Het zijn overigens wel hele lichte en oppervlakkige krasjes die je vaak ook op een CD-Rom tegen komt, maar die brand je ook maar één keer en is volgens mij toch een ander soort techniek, of heb ik dat mis? Ik brand op een plextor op 10 speed (12/10/32A) is een oudtje, maar vrijwel nooit kuren. (Windows XP Pro)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan