Hoe van video een foto maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Werkt alt + printscreen ?

Dat kopieert alleen het actieve venster.


Vr.Gr. Egel.
 
Nee, dan krijg je wel het lopende beeld in Paint maar als je opslaat is het een zwart beeld.
 
Ik heb ook nog iets gevonden, jaja, spookt al twee dagen door m'n hoofd, kan het niet uitstaan dat ik het wel weet maar er niet op kan komen, had ik gelezen in de cid:

ga ff naar www.faststone.org en download het prgje faststone screen capture, schijnt een goed prog te zijn met meerdere mogelijkheden. Het is gewoon freeware, dus gratis in gebruik. Er staan nog wel meer interessante foto/imgdingen op.
 
Bedankt voor de tip, heb Faststone geinstalleerd, alleen ziet ie mijn filmpjes niet. Ik heb geen AVI.
Hoe kom ik daar aan?
 
Martha, wat staat er nu eigenlijk achter die 001. ?
Dat ding moet toch een extensie hebben?
Download anders Gspot. Dit progje kan je misschien meer vertellen.
 
De extensie is ook ASF.
Ben al aan het zoeken naar een programma die van ASF naar AVI kan onverteren.
 
WMA is van Windows. Daar werk ik niet mee dus ik weet niet of je een screenprint kunt maken met de Mediaplayer. Kijk eens door te klikken op dat file en kies dan voor 'afspelen met mediaplayer'.
Converteren: zie hier
Ik kijk meteen nog even naar Nero's screenprint.
 
Martha je gebruikt bij Nero "Capture frame".
Bij de instellingen moet staan: Capture naar clipboard.
Zodra je op 'capture frame' hebt geklikt start je Paint.
Dan klik je op bewerken en plakken.
Voila foto is er, zie bijlage :)
O ja, sla in jpg op.
 
Laatst bewerkt:
Met powerdvd kan je ook perfecte screenies maken, maar ik weet niet zeker of powerdvd ook asf/wmv afspeelt...
 
Geplaatst door Elisa
Martha je gebruikt bij Nero "Capture frame".
Bij de instellingen moet staan: Capture naar clipboard.
Zodra je op 'capture frame' hebt geklikt start je Paint.
Dan klik je op bewerken en plakken.
Voila foto is er, zie bijlage :)
O ja, sla in jpg op.

Als je ze als achtergrond voor je bureaublad wil gebruiken kan je beter bitmap (24bits) nemen, vindt windows prettiger
 
Als je ze als achtergrond voor je bureaublad wil gebruiken kan je beter bitmap (24bits) nemen, vindt windows prettiger
Windows heeft nog nooit gemoppert bij mijn jpg'tjes!:p
 
Kan Elisa, maar ik kan me nog herinneren dat jpegs alleen in een actieve desktop gebruikt konden worden en dat daar een pc erg traag door werd... maar wellicht is dat allang weer achterhaald hoor, ik gebruik standaard bitmapjes...

Damn, zo merk ik dat ik toch al weer ouder aan het worden ben :p:p:p
 
Rechtsklik op je beeld met film. Je krijgt zo'n lang menu. Klik op configuration/Capture frame.
Bij Clipboard moet het puntje staan.
Nu kun je door simpelweg de C in te toetsen een afdruk maken. (of op capture frame klikken)
Hierna open je Paint, je klikt op bewerken en vervolgens plakken. Voila.
Opslaan als bmp of jpg ;)
Ben ik niet braaf Sarvo?
 
Laatst bewerkt:
Rechtsklik op je beeld met film. Je krijgt zo'n lang menu. Klik op configuration/Capture frame.

Met welke versie Nero werk jij Elisa, want ik krijg dit
menu niet met NeroVision Express 2.
 
Als ik rechtsklik op die NeroVision.exe (in de programmamap) en eigenschappen dan staat er 3.0.1.27.
Kijk eens of je de laatste versie wel hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan