Hoe van windows 8 naar windows 7 (legaal)?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0444

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2011
Hallo

Ik heb een beetje research gedaan hoe je van windows 8 naar windows 7 kan overstappen
Ik heb gelezen dat je windows 7 iso kan downloaden op microsoft en op een USB / DVD kan zetten ofzo iets <- ik snap deze stap niet maarja
en ook dat je je driver moet verwijderen enzo allemaal moelijke woorden... dus ik snap er niks van want ben niet echt handig :D
kan iemand misschien uitleggen hoe dit moet het gaat om een HP probook 4740s
en hoeveel GB USB/DVD heb ik nodig??

Mvg

Het probleem is: je hebt nu een Windows 8 licentie. Je kan downloaden, maar omvat je Windows 8 licentie ook een product key voor Windows 7?

Het goede nieuws is: er zijn Windows 7 drivers aanwezig.

Mijn advies is: vindt ergens een Windows 7 licentie, b.v. voor refurbished computers, en installeer dan Windows 7 schoon.

Oke, ik heb een code gekregen van een vriend kan ik die dan gebruiken of kan dat niet omdat hij het gebruikt?

Je kan, als je wilt Windows 7 via µTorrent of BitTorrent downloaden. Het gaat Microsoft niet om de installatie maar om de legale 'license key'. Als je die legaal hebt dan kan je win7 ergens vandaan plukken.
1. Zet de bestanden op de usb/cd-rom (volgens mij max. 2 bovenliggende mappen)
2. herstart de pc
3. ga naar het 'boot'-menu (F2. F6, F10 of F12)
4. Ga naar een tablad waar iets staat met je hdd/floppy/cd-rom/removable
5. Zet removable op de eerste plek daarna de harddisk. (wat er op 3/4/5 staat maakt niet uit.)
6. Sla de instellingen op (meestal F12).
7. Start de pc op en (hopelijk) krijg je de installatie procedure op je scherm.

Die kan je het beste op cd-rom zetten, maar usb kan ook maar die moet je dan NTFS maken en daarvoor bootable maken.

Dus ik moet die .Iso op een CD doen (3,1 GB) en dan die stappen plan doen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Met USB hoef ik alleen naar NTFS te formanteren? en dan die ISO erin gooien?

Een 3,1GB *.iso bestand kan je heel makkelijk op een DVD branden. Zo iets op USB zetten is wat moeilijker. Erom heb ik het nooit gedaan.

Oke

Dus ik doe die ISO branden/kopieren op de CD
en dan moet ik die 7 stappen volgen?

Is maar net wat jezelf handig/makkelijker vindt.. Als je dat dvd-tool installeerd is het via usb.. Zelf heb ik eigenlijk nooit cd thuis, daarom zou ik het met usb doen. Met een CD is het iso erop branden en je cd op nummer 1 zetten in de boot-list

Oke ik zal eff morgen kijken ik hoop dat het gaat werken dan zou ik echt blij zijn dat ik van win8 af ben...:)
en bedankt voor het helpen ;)

Ps. Moet ik niet eerst mijn windows 8 driver verwijderen ofzo iets??

Laatst bewerkt:
Als je nog bestanden hebt. Moet je die natuurlijk even backuppen. Voor de rest is het niet belangrijk. Je wilt win8 weg hebben. Dan moet je wel even zodra de installatie begint voor een partitie kiezen die nu door windows 8 in gebruik is.

Ten eerste met je Windows 7 op een DVD branden en geen CD. Op ieder lege schijf staat op, op het een CD of DVD is.

Stel je laptop zo in dat die vanaf DVD of USB kan opstarten. Dat doe je in het BIOS of UEFI.

Start de laptop vanaf de schijf of usb op. Op een bepaald moment moet je kiezen waar je Windows wilt installeren. Dan kan je eerst de ene partitie verwijderen. Heb je dat gedaan dan kan je nog een partitie van 350MB verwijderen. Doe dat ook. Vervolgens laat je Windows weer een partitie aanmaken en formatteren. Onder Windows 7 was de boot partitie maar 100MB groot.

Indien je Windows 8 wilt weg hebben dan lukt je dat, maar dan kan je niet later weer Windows 8 terug zetten, tenzij dat je recovery schijven maakt.

Mocht je alleen weer je startknop terug willen hebben, dan kan je daar classicshell (gratis) of start8 (kost 4,99 USD) voor aanschaffen en je ben sneller klaar.

Oke bedankt ik ga het zo proberen met USB

[EDIT]

win7.jpg

ik ben nu hier

En daarna

win123.jpg

mijn USB is NTFS of zo iets
nou heb ik deze probleem :/

Laatst bewerkt:
Formatteer de usb stick naar FAT32 en begin opnieuw.

En een DVD branden? Ze zijn niet zo duur en zo retro ...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan