Hoe van windows 8 naar windows 7 (legaal)?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb geen DVD omdat ik / mn ouder die nooit gebruiken... er moet toch een oplossing zijn??
ik heb ergens gelezen dat je bootsect.exe moet downloaden en dan hupledepup moet doen dan werkt het (als het goed is)

Hallo gast0444

Hoe je aan de ISO bent gekomen zal ik maar even overheen lezen. Je kunt de ISO bestand ook gewoon opstarten vanaf je bureablad en dan Windows Setup openen. Gezien je Windows 8 hebt hoef je alleen maar het volgende te doen:
  1. Klik met je rechtermuis op het ISO bestand
  2. Kies Openen Met
  3. Kies Windows Explorer
  4. Klik twee keer op Setup.exe

Windows zal dan terwijl je Windows 8 nog draait alle installatiebestanden op de harde schijf zetten en je pc zal vervolgens rebooten in de Windows Setup

Hopelijk helpt dit je
Yuri

Laatst bewerkt door een moderator:
Yuri

Ik heb altijd zo windows geinstalleerd maar omdat ik windows 8 heb kan dat niet voor een of andere reden kijk maar:

Naamloos.jpg

Als het op deze manier gewoon werkte had ik de topic ook niet gemaakt :)
maarja bij mij gaat ook alles fout...

Hallo

Ik snap ook al wat misgaat, Heb je toevallig Winrar op je systeem? Je moet namelijk eerst het iso bestand "uitpakken" in een andere map. Anders wat je ook kan doen is simpelweg de disc Mounten.

Ja ik heb winrar maar als ik die uitpak en dan die setup uitvoer krijg ik weer dezelfde liedje... of ik doe iets fout :/

Dit is wel bijzonder, heb het zelf al meedere malen op deze manier gedaan, misschien je ISO beschadigd? Maar dan zou die niet moeten uitpakken zonder fouten.

Probeer deze USB tool eens, dit is echt iets wat normaal altijd werkt om een medium te maken:
http://rufus.akeo.ie/

Bedankt ik post wel als ik de resultaat heb :)

EDIT:

Er staat dat het klaar is maar ik weet niet zeker of het bootable is nu... kijk maar

21.jpg

Laatst bewerkt:
Ziet er wel na uit, kun je snel genoeg testen als je hem in je pc steekt en ermee boot, denk wel eraan dat je bios boot volgorde als eerste USB moet zijn

dus ik moet deze volgorde volgen?

1. Zet de bestanden op de usb/cd-rom (volgens mij max. 2 bovenliggende mappen)
2. herstart de pc
3. ga naar het 'boot'-menu (F2. F6, F10 of F12)
4. Ga naar een tablad waar iets staat met je hdd/floppy/cd-rom/removable
5. Zet removable op de eerste plek daarna de harddisk. (wat er op 3/4/5 staat maakt niet uit.)
6. Sla de instellingen op (meestal F12).
7. Start de pc op en (hopelijk) krijg je de installatie procedure op je scherm.

en hoe weet ik dat hij bootable is?
wat moet er komen dat ik weet dat het gelukt is?

Oke ik snap er geen kukeleku van.. als ik alleen naar de boot menu kijk word ik al paronomaal

Maar ja kijk eff naar deze fotos

20140113_165804.jpg
20140113_165755.jpg
20140113_165743.jpg
20140113_165735.jpg
20140113_165726.jpg

Lees de nieuwsbrief daar staat een handleiding in van Unetbootin..............een proggie die van je stick een opstartbare usb maakt.
Je doet het niet goed, je moet hem opstartbaar maken!! Niet gewoon die iso erop zetten, dat gaat niet werken.

Is goed ik heb eff gelezen hoe het werkt ik post wel de resultaat als het klaar is :)

@gast0444

Ik heb een aantal quotes verwijderd. Indien je direct reageert kun je hiervoor de knop "snel reageren' of 'reageer op vraag' gebruiken.

@satshow sorry..

ontopic

Ja hij is voltooid
Maar nou weet ik niet waar ik op moet klicken in de boot menu... en hoe ik dings moet doen..

Ik dacht altijd dat Windows 7 geen secure boot ondersteunt. Dus ik zal voor legacy boot gaan.

Windows 8 kan wel secure boot aan.

Dus ik moet mijn usb in doen en dan legacy aanvinken endan weer opnieuw opstarten?

Windows 7 heeft Legacy standaard.

Wil je van Windows 8 naar Windows 7 dan zul je in de BIOS EUFI moeten veranderen in Legacy.

Dus opstarten vanaf je USB stick (wel de stick dus als eerste laten opstarten, dit moet je veranderen in de BIOS of met een F toets als je computer dat ondersteund. Dat is dan een bootmenu toets)

Edit: is het niet handiger als je het laat doen door iemand die er verstand van heeft?

Mhh lukt niet mijn USB is niet bootable.. of hoe het ook heten mag
Ik kan er beter niet aan prullen anders gaat het fout ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan