hoe vanaf IS/RA punt telefoonstopcontact te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ducolieste

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2000
IK heb ADSL aangevraagd en het ADSL pakket is binnen.

Ik heb echter een probleem:
-ik heb geen telefoonstopcontact vanwaar ik mijn verbinding kan splitten en zal dit dus eerst moeten aanleggen. Voorheen telefoneerde ik via UPC telefonie, maar sinds die is opgezegd moest ik de telefoonaansluiting maken en ik heb dus gewoon de koperen draadjes tegen mekaar aangelegd, rood en zwart als ik me niet vergis.

Nu zitten er een aantal kabeltjes die vanuit het IS/RA punt komen van verschillende kleuren. Hoe kan ik deze het best en makkelijkst aansluiten en welke kleuren zijn belangrijk voor ADSL en telefonie?

Hoe kan ik het makkelijkst een telefoonstopcontact prepareren vanuit deze situatie, en welke volgorde dienen de koperen draadjes te komen?

Hoi,

Er zijn nu enige dingen waar je op moet letten.
Je eerste wandcontactdoos (wcd) zit daar zowel je telefoon als je PC. Indien dit niet het geval is dan wordt vanuit het IS/RA punt de diverse wcd in 't huis aan gestuurd. Een kabel gaat naar de wcd voor je telefoon, een gaat er wrs naar de wcd voor de PC.
Als dit het geval is moet je weten welke kabel naar welke wcd gaat.

De splitter heeft 3 in/uitgangen, als je deze voor je hebt is de linker voor de aansluiting vanuit de IS/RA, die in het midden voor de modem en die rechts voor de telefoon. (het staat er ook op) De kabel die vanuit de ISRA komt maak je een ministekker vast (gebruik de blauwe en de rode draad, en die moeten in de middelste twee gaatjes van de ministekker (maakt niet uit welke kleur in een van de gaatjes gaat als de middelste maar wordt gebruikt.
Zoek de draad die naar de 1e wcd gaat (telefoon) maak daar zo'n plugje (ministekker) aan, weer de 2 middelste gaatjes van de plug, als je maar rood en blauw gebruikt.

De kabel die nu naar de 2e wcd gaat (PC) maakt je ook een plug aan, weer de 2 middelste gaatjes en de kleuren rood en blauw.
Alles steek je, als dit is gelukt, in de splitter en het zou moeten werken.

Dit in het geval dat vanuit de ISRA er 2 kabel naar de wcd gaan. Is dit niet het geval, en bij de eerste wcd zie je ook geen kabel naar de 2e wcd gaan ben ik bang dat een mntr van KPN echt nodig gaat zijn.

Suc8, want aan suc6 heb je nu even te weinig ;)

Geplaatst door Gregyor
Hoi,

antwoord....

bedankt voor je raad.

Ik ga vanavond een wandcontactdoos op de plint monteren en daar de kabel die uit de IS/RA - verbinding die uit de muur komt aansluiten.

Ik heb nu op het moment nog GEEN wandcontactdoos....
ik heb gewoon op het IS/RA punt de telefoon aangesloten door de koperen draadjes met elkaar te verbinden.

Okay,

Dan wens ik je heel veel ADSL plezier...
Ik heb het namelijk al...

Groeten Greg

Mocht je er niet uitkomen, stuur dan een mailtje :cool:

monteur

hoi ik ben een monteur ik werk voor kpn en ik heb alle info die iedereen moet weten over isra punten en dergelijke mvg john

IK heb ADSL aangevraagd en het ADSL pakket is binnen.

Ik heb echter een probleem:
-ik heb geen telefoonstopcontact vanwaar ik mijn verbinding kan splitten en zal dit dus eerst moeten aanleggen. Voorheen telefoneerde ik via UPC telefonie, maar sinds die is opgezegd moest ik de telefoonaansluiting maken en ik heb dus gewoon de koperen draadjes tegen mekaar aangelegd, rood en zwart als ik me niet vergis.

Nu zitten er een aantal kabeltjes die vanuit het IS/RA punt komen van verschillende kleuren. Hoe kan ik deze het best en makkelijkst aansluiten en welke kleuren zijn belangrijk voor ADSL en telefonie?

Hoe kan ik het makkelijkst een telefoonstopcontact prepareren vanuit deze situatie, en welke volgorde dienen de koperen draadjes te komen?

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom,

Het reageren gaat via het forum en niet via email en het topic stamt uit 2003 en het is niet nodig daarop nog te reageren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan