hoe veilig ben ik

Status
Niet open voor verdere reacties.

ibiza

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 apr 2002
wat heeft men nodig om een systeem volledig veilig te hebben
ik heb firewall.nortonantivirus

als ze mijn e-mail hebben en ik zend iets weer ,dan hebben mijn ip kunnen aan de hand van mijn ip-nummer in mijn systeem binnengeraken
laten we aannemen dat het een krak is bv

of zou ik best een anonieme proxy nemen ,of router misschien
ideeen altijd welkom

ik heb adsl bij skynet
millenium
amd 2600+

hoe werkt het juist mijn engels lezen is niet zo denderd goed

via de link van crash kom je op de beginpagina.
daar kies je voor 'proceed'
via 'shields up' kun je een aantal testen uitvoeren.
kies je daar voor 'probe all service-ports' en alles
wordt 'stealth'weergegeven, dan weet je dat je firewall z,n werk doet.
en zo kun je daar nog meer testen.

Laatst bewerkt:
Hoi, kijk hier eens:
https://grc.com/x/ne.dll?bh0bkyd2

klik op " proceed" en dan op " all service ports ". dan zal je zien dat er een test begint. Als een blokje groen is wil dat zeggen dat je poort verborgen is voor het internet. Is het blauw dan is de poort gesloten maar zichtbaar. Is een blokje rood dan is de poort open. Het beste is dat ze groen zijn.

Groetjes

Mooi zo. Drie dezelfde antwoorden, dat moet juist zijn. Als ik langs de link van crash ga krijg ik eerst een beveiligingswaarschuwing, bij mij niet. Nu, het is toch een veilig gevoel dat de test goed is.

Groetjes

hoi test was goed blokjes waren allemaal groen

maar iser dan zeker geen achterpoort aangezien ze mijne ip hebben
is persoon die alles zou doen om bij mij in te breken

is router aanschaffen met firewall een domme koop of juist een dubbele bescherming.

heb wel maar 1 pc 'maar ik dacht als ik ook een hardwarematige firewall heb. ze niet binnen geraken

suggesties zijn welkom !!!!

grc is betrouwbaar.
als alles groen is , houdt je firewall die poorten dicht.
ondanks dat 'men'je IP weet, kunnen ze toch niet bij je naar binnen.

is een geruststelling maar er zijn altijd achterpoorten he

zal fire regelmatig updaten

Als je zeker wilt zijn dat je niks gebeurt moet je niet meer op internet gaan.

Als men bij je naar binnen wil zal dat heus wel lukken maar je kunt het ze idd wel zo moeilijk mogelijk maken

daarvoor ben ik hier

voorkomen is beter of genezen,hoe meer informatie ik heb des te meer ik dan weet wat er tegen te doen

Windows + een software firewall is genoeg. Je hoeft je geen zorgen te maken. Je bent je bewust van de risico's en meer vraagt niemand van je. Controleer af en toe je firewall, scan je pc met je virusscanner en als je wilt, controleer dan ook je tcp/ip verbindingen. Mocht je iets hebben opgelopen dan kan je daaraan zien met wie je pc een verbinding heeft.

Het verbergen van IP is schijnzekerheid en zeer overbodig. Zelfs stealth voor je poorten is niet nodig, ze moeten of dicht zitten of authenticatie vereisen voor een verbinding. De software achter die poorten moet veilig zijn en dan is er niks aan de hand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan