Hoe verander ik mijn NAT type?

• Onderwerp starter Onderwerp starter GijssiexD
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
G

GijssiexD

Hallo,
Voordat ik mijn vraag stel wil ik wel melden dat ik totaal geen expert ben op gebied van draadloze netwerken.

Aangezien ik veel online spellen speel, vind ik het vervelend dat mijn NAT type op mijn playstation 3 op strict staat.
Hierdoor kan ik vaak niet verbinden met mijn vrienden en maak ik het veelals mee dat ik andere mensen niet kan horen.

Online heb ik veel research gedaan naar wat NAT precies is en hoe je het kan veranderen, maar na veel proberen is het me nog steeds niet gelukt.
Ik kwam echter een bericht tegen dat het met mijn router niet mogelijk is op mijn NAT type te veranderen.

De setup in het huis is als volgt:
Beneden hangt in de meterkast een experia box van KPN: een Thomson TG789vn.
We hebben een extender, een DEVOLO DLAN 500 WIFI, die het signaal van beneden uitzend naar de extender, en die daar opnieuw uitzend.
De hoofdcomputer is hier op aangesloten met een ethernet cable, de rest van alle apparaten zijn draadloos aangesloten op de experia box of de extender.
Mijn Playstation is aangesloten op de extender, en NIET op de experia box, omdat dan het signaal op zolder heel slecht is.

Ik vroeg me af of het mogelijk is om de NAT te veranderen naar open.
If so, je zou me er veel plezier mee doen.

Als je meer informatie nodig hebt vraag er maar naar, ik zal antwoorden wat ik kan/weet.

Als er inderdaad geen mogelijkheid is om het NAT type te veranderen naar open, is dit geen groot probleem.
We zijn van plan over te stappen naar UPC en dan krijgen we een geheel andere modem beneden.

Alvast bedankt, Gijs.

Moet zeker mogelijk zijn.

In eerste instantie moet je inloggen op je experia box en daar bepaalde instellingen wijzigen. Ik weet nog dat de optie UPNP Gebruiken sws aangevinkt moet staan alleen je moet ook bepaalde poorten open zetten en deze linken naar je Ps3. In het volgende filmpje kun je zien hoe dit werkt en welk adres je moet openen in je browser om in je experia box de instellingen te kunnen wijzigen. Voor je Ps3 open je de onderstaande poorten (in principe kun je van de UDP de complete range van 3478 tot 3658 wel opengooien).

https://www.youtube.com/watch?v=pj5aMqoke6A

TCP: 80, 443, 5223

UDP: 3478, 3479, 3658

Laat je even weten of dit heeft gewerkt?

Gr.

Hallo,
in ieder geval al bedankt voor ke antwoord, ik heb alle TCP en UDP toegevoegd (die jij gegeben hebt en die van de video) aan een toepassing en deze gegeven aan mijn playstation, maar hij geeft nog steeds NAT strict aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hey,

Zou ik eens via teamviewer in je router mogen kijken?
Dan kunnen we na afloop de resultaten in het forum achter laten met indien de oplossing.

Ron,
ik zal vanmiddag even kijken wat we kunnen doen, ben op dit moment niet thuis.

Heb je ook al eens geprobeerd om je playstation een statisch (vast) Ip adres toe te wijzen (Dit wil ook wel helpen)? Misschien is het ook wel handig om je wifi extender een statisch ip adres te geven. Ik zit zelf ook bij KPN en heb deze problemen zelf ook wel gehad jaren geleden en heb toen met behulp van dat statische ip adres uiteindelijk alles opgelost.

Heb je de optie upnp in je playstation zelf ook aanstaan? Zegt hij trouwens bij het testen van je internetverbinding ook of je UPNP wel of niet beschikbaar is?

upnp heb ik altijd al aanstaan en bij verbinding testen is deze altijd beschikbaar
Wat houdt een statische IP adress precies in?
Zou je me eventueel een goede video kunnen sturen van het aanmaken van een statische Ip adress, ik heb er wel eens een paar gekeken maar heb me er nooit echt in verdiept omdat ik geen duidelijke videos kon vinden.

upnp heb ik altijd al aanstaan en bij verbinding testen is deze altijd beschikbaar, zou je me eventueel een goede video sturen van een statisch ip adress aanmaken, dat heb ik namelijk ook eerder geprobeert maar het is me nooit gelukt.

https://www.youtube.com/watch?v=8PYMJmf3SxM (staat ook veel info in de "description")

Als je vragen hebt hoor ik het wel want kan weleens wat verwarrend zijn;)

Oke:
Ik heb een static IP adress aangemaakt en de ports geopend zoals in de video gezegd (dus mijn PS3 heeft nu een static IP en de ports voor BO2 zijn open).
Ik weet niet of ik dan meteen een open NAT zou moeten hebben ofdat ik er een aan moest maken omdat het nu makkelijker is, maar mijn NAT is nu strict.

Oke:
Ik heb een static IP adress aangemaakt en de ports geopend zoals in de video gezegd (dus mijn PS3 heeft nu een static IP en de ports voor BO2 zijn open).
Ik weet niet of ik dan meteen een open NAT zou moeten hebben ofdat ik er een aan moest maken omdat het nu makkelijker is, maar mijn NAT is nu strict.

Vreemd en als er verder niet nog een firewall in je experia box zit die ervoor zorgt dat je NAT nog steeds strict is ben ik bang dat het probleem met de extender te maken heeft.

Ik kan het hierweg ook zo lastig zien allemaal maar kun je die extender ook nog een statisch ip geven en zou je daar misschien ook niet die poorten voor open moeten zetten?

De extender werkt op een vreemde manier, vind ik zelf.
Beneden zit er een apparaat met een ethernet cable aan de modem (experia box) vast.
Dat kastje stuurt een signaal naar een ander apparaat wat op een slaapkamer hangt, daar zend hij het dus eigenlijk opnieuw uit.
Ik heb op de pagina van de thomson tg789vn op thuisnetwerk gekeken en ik kan zelf de extender niet vinden, ik heb dan ook al helemaal geen idee hoe ik het een static IP adress zou moeten geven.

Ik had zelf al een vermoeden dat jet aan de extender zou liggen maar ik wist niet hoe ik het moest omzeilen of moest oplossen.

De extender werkt op een vreemde manier, vind ik zelf.
Beneden zit er een apparaat met een ethernet cable aan de modem (experia box) vast.
Dat kastje stuurt een signaal naar een ander apparaat wat op een slaapkamer hangt, daar zend hij het dus eigenlijk opnieuw uit.
Ik heb op de pagina van de thomson tg789vn op thuisnetwerk gekeken en ik kan zelf de extender niet vinden, ik heb dan ook al helemaal geen idee hoe ik het een static IP adress zou moeten geven.

Ik had zelf al een vermoeden dat jet aan de extender zou liggen maar ik wist niet hoe ik het moest omzeilen of moest oplossen.

Deze extender gebruikt het lichtnet om het signaal naar de uiteindelijke wifi versterker toe te sturen neem ik dan aan.

Kun je eens met bijv een laptop op zolder inloggen op hetzelfde netwerk als je playstation staat ingelogd en dan CMD (dos) uitvoeren en daarin "Ipconfig /all" typen en my vertellen wat er achter "Default gateway" staat?

achter standaartgateway staat precies hetzelfde als wanneer ik inlog op het normale netwerk

Ja, je hebt inderdaad de goede extender te pakken,
Ik kan via de link die je me gegeven hebt het volgende veranderen:Knipsel.PNG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan