Hoe verbinden met MySQL?

Status
Niet open voor verdere reacties.

prutjekaas

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2013
Ik heb een visual basic programmaatje gemaakt waarmee het mij is gelukt om met een mysql database op mijn eigen computer te verbinden. Het programma werkt dus. Als ik echter met mysql op een website wil verbinden lukt het mij maar niet om verbinding te maken.

Dit is hoe ik probeer te verbinden:
Dim connStr As String = "Database=a7704780_THS;" & "Data Source=31.170.160.93;" & "User Id=a7704780_THS;Password=verwijderd"
Ik krijg dan de error: Host is not allowed to connect to this MySQL server.

Als ik de Data Source verander naar mysql8.000webhost.com krijg ik de error: "Unable to connect to any of the specified MySQL hosts."

Heeft iemand een idee wat ik fout doe?

Untitled-2.png

Bijlagen

• Untitled-2.png
    Untitled-2.png
    77,3 KB · Weergaven: 48
volgens mijn

volgens mijn om bij mysql te kunen komen moet volgde in stellen

PHP:
<?php
$connect_error = 'Sorry, we\'re experiencing connection problems.';
mysql_connect('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord') or die($connect_error);
mysql_select_db('database naam ') or die($connect_error);
?>

deze code kun je op slaan als connect.php

PHP:
<?php
include 'connect.php';
?>
 hier  kun  je verder met  je website code

@Ciske de rat: euhm, dat is php :)

Hoe verbindt je programma lokaal? Via 'localhost', dan kan je dat gewoon vervangen voor het adres van de server.
Als het dan niet werkt staan misschien de juiste poorten niet open.

Overigens, ik meen ergens te hebben gelezen dat 000webhost geen verbindingen met de database op afstand toe staat, probeer anders met een andere MySQL tool te verbinden om te testen of het daaraan ligt.

Laatst bewerkt:
We hebben zowel een VB forum, als een MySQL forum. Je zit dus hier dus niet helemaal op je plek met je vraag, want dit is het VBA forum, voor VBA vragen binnen Office applicaties. En zo te lezen heb je een Visual Basic programma geschreven? Ik zou zeggen dat je meer kans op een zinnig antwoord hebt in het MySQL forum.

Ik volg de kritiek van OctaFish.

M.b.t. niet kunnen verbinden: Je zult in het MySql admin programma (phpMyAdmin, cPanel, etc.) op je MySql hosting-site moeten aangeven dat de database vanaf jouw ip-adres te gebruiken moet zijn. Er is namelijk, naast gebruikersnaam + wachtwoord, ook een beperking aan te geven vanaf welk(e) ip-adres(sen) er met de database verbonden mag worden.

Zie (bijv.) hier (voor toegang verlenen via mysql opdrachtregels).
Iets vergelijkbaars kun je ook doen in phpMyAdmin.

Tijs.

Bedankt allemaal voor de antwoorden, ondanks dat ik in het verkeerde forum heb gepost.

Hoe verbindt je programma lokaal? Via 'localhost', dan kan je dat gewoon vervangen voor het adres van de server.
Als het dan niet werkt staan misschien de juiste poorten niet open.

Overigens, ik meen ergens te hebben gelezen dat 000webhost geen verbindingen met de database op afstand toe staat, probeer anders met een andere MySQL tool te verbinden om te testen of het daaraan ligt.
Ik gebruikte inderdaad localhost, als ik dit verander naar de IP krijg ik de melding: "Host is not allowed to connect to this MySQL server." Ik ga het eens ergens ander proberen om te zien of ik dit probleem blijf houden.

M.b.t. niet kunnen verbinden: Je zult in het MySql admin programma (phpMyAdmin, cPanel, etc.) op je MySql hosting-site moeten aangeven dat de database vanaf jouw ip-adres te gebruiken moet zijn. Er is namelijk, naast gebruikersnaam + wachtwoord, ook een beperking aan te geven vanaf welk(e) ip-adres(sen) er met de database verbonden mag worden.

Zie (bijv.) hier (voor toegang verlenen via mysql opdrachtregels).
Iets vergelijkbaars kun je ook doen in phpMyAdmin.

Tijs.
Bedankt, misschien dat dit het probleem op gaat lossen.

edit: Ik heb het opgelost door een database aan te maken op een site die remote connections toe laat. Het ligt dus blijkbaar aan 000webhost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan