Hoe vervang je een grafische kaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorism1993

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Hallo allemaal,

Ik heb vorige week een grafische kaart gekocht en die ga ik morgen ophalen en in mijn systeem zetten, maar ik weet niet hoe je een grafische kaart moet vervangen. Ik heb deze kaart besteld: http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=426717
Wat uitleg zou welkom zijn ;)

Alvast bedankt:thumb:

Normaal draai of klik je het bevestigingsmechanisme los die de kaart op zijn plaats houdt. Vervolgens koppel je de kabel(s) los die de videokaart van stroom voorziet.

Dan haal je de oude kaart er uit en plaats je de nieuwe en sluit je weer alles aan.

Heeft je moederbord wel een PCI-express-slot voor de nieuwe videokaart?

pas op met de oude kaart eruit halen er zit een 'lipje'
achter de videokaart die indrukken of omhoog halen

dan de nieuwe kaart insteken en goed op het 'lipje letten

als je dat lipje kapot maakt zal de kaart los in het slot blijven zitten en dus niet
stevig genoeg vast zit met een schroefje dus kans op een storing
kapot hardware enzo :)

verder eerst je oude drivers van de huidige videokaart verwijderen zowel
VOORDAT je uberhaubt iets doet ;)

via software als op apparaatbeheer Beide dus

en als je ati of Nvidia hebt
C:\ dan staat er vanzelf al Nvidia of Ati

Je systeem wel uitzetten als je de kaart erin en eruit doet;)...

Niet dat ik uit dit topic afleid dat je dom ben. Maar sommige mensen van tegenwoordig:P

Dus als ik het goed begrijp is het heel erg belangrijk om eerst de drivers van de oude grafische kaart te vervangen?

Hoi,

Ja, eerst de oude drivers verwijderen. Dan de nieuwe via de cd of site installeren. En daarna de stekker eruit, en met vetvrije vingers de vk erin klemmen!

Dan de stekker er weer in, en de pc opstarten, de vk wordt nu herkend door de voor geinstalleerde software en is klaar voor gebruik!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan