hoe verwijder ik artifacts?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Savius

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2015
Goedendag beste forum gangers,

Mijn pc vertoond al enkele dagen rare strepen, flikkerende streepjes en blokjes in blauw,groene,roze en soort paarse kleuren.

Ik heb me pc en videokaart al volledig uitgespoten met perslucht, maar vertoond nog steeds dezelfde keuren.

Ik kreeg als advies om me kaart open te schroeven en de pasta te vervangen. Doormiddel van een microvezeldoekje met een klein beetje wasbenzine het restant weg te halen en nieuwe coolpasta op te doen.

Heeft iemand een ander advies. Ik ben namelijk bang om dit zelf te doen.

Systeem:

cpu : intel core i7 3930k, s2011
gpu : asus radeon hd7970, 3gb gddr5
ram : g.skill 16gb dd3 cl9 ripjawsz
motherboard : msi x79a-gd65 (8d)
Psu: xfx 850w black edition modular
Cpu cooler: corsair hydro h100
Ssd: crucial m4 128gb sata-600

B.v.d voor alle hulp.

Groetjes.

Die artifacts kunnen ook een andere oorzaak hebben dan warmte, heb je al eens in de BIOS gekeken naar de temperaturen en de waardes van de voedingsspanningen..?
Monitor-kabel al vervangen of een ander scherm aangesloten..?

Heb je inderdaad de temps al gecontroleerd ? Kan je o.a. makkelijk met Speccy doen.
De kaart zelf kan ook gewoon kapot zijn, zie ook de reactie van Scrapheap.

Me pc vertoont de kuren al bij het opstarten en loopt dan vast en blijft het scherm op zwart staan en moet ik hem weer uit doen. Dus krijg hem niet opgestart. Als het wel lukt freezed die binnen een min of 3.

Soms wel soms niet. Als er bij het opstarten artifacts zijn dan gaat het niet.

Denk dat je videokaart gewoon kapot is eerlijk gezegd.
Als je in veilige modus bent heb je dan ook artifacts ?

Verwijder dan je videokaart eens uit apparaatbeheer en start je PC opnieuw op met internet verbinding.

Uitgeschakeld en opnieuw opgestart.

Maar ik denk dat ik hem dus compleet moet verwijderen haha. Ik zal het doen

Indien het al bij booten is en niet in veilige modus zou dat een wonder zijn.......

Wat doet de kaart in een andere PC?

Kaart verwijderd en opnieuw opgestart nog steeds dezelfde kuren.

Hellaas geen andere oc ter beschikking of die mijn kaart aan zou kunnen.

Hij installeerd de kaart automatisch als ik me pc weer opstart. Moet ik hem ook uit mijn pc halen?

Punt is dat het in uitzonderlijke gevallen kan worden veroorzaakt door de CPU of de PCI controller, vandaar de test in een andere PC.

Heb alles geprobeerd. Paar dagen geleden opengeschroeft en nieuwe pasta opgesmeerd, maar helaas artifacts blijven terugkomen.

Heb nu een oude videokaart erin gestoken en die werkt prima, dus vrees dat me kaart naar de knoppen is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan