• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe verwijder ik de celwaarde 0

• Onderwerp starter Onderwerp starter doja
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

doja

Gebruiker
Lid geworden
5 dec 2013
ik heb een tabel met veel kolommen en rijen , daarin staat in elke cel een formule zoals :
Code:
=SOMPRODUCT((MAAND(Blad1!$B$2:$B$9000)=2)*(JAAR(Blad1!$B$2:$B$9000)=$D$6)*(Blad1!$D$2:$D$9000=$Z74)*(Blad1!$F$2:$G$9000)*{-1\1})

deze formule zoekt naar gegvens in een aNDERE TABEL. Er staat dan of een bedrag of een 0 .
Om het beeld in de tabel visueel wat rustiger te krijgen zou de O niet meer willen zien .
Ik denk dat het met celeigenschappen moet, maar hoe??

bij voorbaat dank
doja

Laatst bewerkt door een moderator:
geen idee waar ik de optie weergave moet zoeken
doja

extra>>>optie>>>tab weergave nulwaarde uit vinken (2003 versie)

Dan zijn alle getallen die 0 (nul) zijn en die je wel wilt zien ook niet zichtbaar(bv. in een ander formule).
Beter is:
Zet de formule in een gedefinieerde naam.
Code:
=als(naam=0;"";naam)

Laatst bewerkt:
ik heb excel 2013, ik kan geen menu optie extra vinden .

vr. gr.

doja

Als je toch in de opties de nul wil wegvegen en niet via een aanpassing van de formule ga je via Bestand naar het startscherm van Excel2013.
Links het onderste menu-item is opties, daar kan je dat uitvinken in de tab Geavanceerd.

Bijlagen

• 2013-12-09_222213.png
    2013-12-09_222213.png
    20,2 KB · Weergaven: 34
Laatst bewerkt:
Zet het celformaat eens op: #;;

# werkt bij mij @Willem. :thumb:

Het kleine addertje onder het gras ontdekte ik later:

Alle negatieve getallen verdwijnen ook

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug