Hoe verwijder ik deze bevestigingsmodule v/d koeler?

Status
Niet open voor verdere reacties.

barelds

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
27 jun 2014
Hallo helpmij,

ik heb onlangs een aantal nieuwe onderdelen voor mijn pc besteld, waaronder een nieuw moederbord. Hierdoor moet ik de cpu en koeler ook overplaatsen naar het nieuwe moederbord, maar ik kom er niet achter hoe ik deze bevestiging los krijg van het bord :shocked:

foto(5).jpg

Alvast bedankt,

Barelds

Edit: het gaat hier om de witte "plugjes" los te krijgen denk ik

Makkelijk. De stalen handel die ernaast ligt iets induwen en naar buiten bewegen. Daarna gaat die omhoog en verschuift de klem zodat de processor contactjes niet meer vast zitten.

Hijs de processor er nu uit en bedenk dat de contacten verbuigen bij de minste aanraking. Deze kant zal in dit geval wel even, uiterst voorzichtig, schoongemaakt moeten worden. De openingen in de socket dus eveneens.

Draai het moederbord om en je ziet dat de houder van het koelelement vast zit met weerhaakjes. Je kunt deze inknijpen met een kleine tang zodat de pennetjes door het gat kunnen. Wees voorzichtig want het is maar plastic.

Ik hoop, nog vele jaren op het Helpmij forum. Of is dat wat overdreven?

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de tip Alfred! Zal het laten weten wanneer het me is gelukt. En wat betreft helpmij.nl zal ik wel langere tijd lid blijven, de beste manier om pc problemen op te lossen zo blijkt :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan