hoe verwijder ik documenten uit start menu

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik wil graag in startmenu het onderdeel documenten verwijderen. Ik heb al gezocht in de data base van helpmij. En heb al een regel toegevoegd in het register maar documenten staat nog steeds in het menu. Hoe kan ik dit verwijderen. Ik heb besturingsysteem
XP home.

Erik

en met de rechermuis klik op documenten klikken en dan kiezen voor verwijderen...dat helpt ook niet ??

nee dat werkt ook niet.
Je kunt hem ook verwijderen via tweak UI maar ik heb een engelse versie en daar kan ik het ook niet in terug vinden.

Daar hoef je niet zo'n (:D) gemeen smiletje bij te zetten. Ik wil graag dat item kwijt dat kon vroeger ;) ook.

de documenten kun je met de rechtermuisknop verwijderen..........
of bedoel je de MAP documenten ??

en maartehhm vertel dan even hoe het wel kan....

en rechtermuisknop op de taakbalk
dan kiezen voor eigenschappen
dan menu start en daar aanpassen ??

Ik kom er net achter dat ik de klassieke startmenu gebruik in mijn xp. Ik ben een beetje ouderwets (alles was vroeger beter). Dus om het wat wmoeilijker te maken ik wil graag de documenten kwijt in het klassieke startmenu van XP.

Rechtermuisknop op de ''start'' knop -> Properties/eigenschappen.
Customize/Aanpassen -> Advanced (andere tabblad) -> naar beneden scrollen totdat je mijn documenten ziet staan, en vink dan de odnerste optie aan. (wat puppie dus al zei in z'n eerdere post.)

Bron.

Edit: Zie nu je laatste reactie pas, probeer dit is.

Laatst bewerkt:
als ik "rechtermuisknop-eigenschappen-aanpassen-geavanseerd doe krijg ik dit:

valt niet mee een foto van 100kb op te sturen. Ik hoop dat er nog iets zichtbaar is.
als ik "rechtermuisknop-eigenschappen-aanpassen-geavanseerd doe krijg ik dit:
dan krijg ik dus het startmenu.

Laatst bewerkt:
maak er eens een jpg van dit plaatje is niet te lezen.

duurt even maar daar is tie

Laatst bewerkt:
En heb al een regel toegevoegd in het register maar documenten staat nog steeds in het menu. Hoe kan ik dit verwijderen.
Is dat soms deze regel,zoals op onderstaande site?

http://www.tweakwindows.nl/index.php?p=tweaks&id=291

HKEY_CURRENT_ USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\ Explorer.

Zoek in het paneel aan de rechterkant naar de waarde NoRecentDocsHistory. Als u deze niet vindt, klik dan met de rechterknop in het rechterpaneel en kies Nieuw/ DWORD waarde. Geef deze nieuwe waarde de naam NoRecentDocsHistory. Dubbelklik op deze waarde en vul bij 'Waardegegevens' de waarde 1 in. Herstart de computer om deze veranderingen door te voeren.

Ik denk dat "Documenten" niet verwijderd kan worden,omdat het een "Systeemmap" is.

Na wijziging in het register staat Documenten er nog steeds,maar bij aanklikken worden geen documenten of tekst-files meer weer gegeven.

De map wordt (in het grijs) als "leeg" weergegeven.

Greetz

Ik heb wanderer's optie ook gedaan maar had geen geluk. IK heb wat foto'tjes geopend en die staan weer gewoon in documenten in start menu. Ik was ook tevreden geweest als documenten grijs was geweest zoals wanderer aangaf.

Probeer het volgende, allemaal als Reg_Dword waarden toevoegen in HKEY_CURRENT_ USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer:

NoStartMenuMyMusic
NoSMMyPictures
NoRecentDocsMenu
NoSMMyDocs

De waarden op 1 zetten om de beperking in te schakelen, 0 om de beperking uit te schakelen.

We horen wel of het wat geholpen heeft.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
neu, het werk niet. Ook niet na het opstarten. Ik heb ook dnties idee verwerkt.

Kun je ons een schermafdruk laten zien van hoe het rechterdeelvenster bij HKEY_CURRENT_ USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer
in regedit.exe er uit ziet, nu?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan