Hoe verwijder ik IE als die niet voorkomt in lijst "Programma's en onderdelen" ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

geert1964

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2010
Hoi,
Ik gebruik Windows 7 en ben onlangs overgeschakeld van browser (naar Google Chrome).
Ik heb toen op de normale wijze IE 11 verwijderd.
Maar enige tijd later was er een website waar men alleen terecht kon met IE.
Deze terug gedownload en geïnstalleerd... geen probleem.
Maar nu wil ik enkel nog met Google Chrome werken en IE 11 dus definitief verwijderen.
Maar dit wil niet lukken : IE komt niet meer voor in de lijst van programma's in "programma's en onderdelen" van het Configuratiescherm.
Er is in de map van IE ook geen uninstall te bespeuren.
Wie kan mij helpen ?

Geert1964

IE kan niet verwijderd worden van computer met windows 7 of windows 8(.1)

Wat je wel kan, maar ik werk met windows 8.1 niet met windows 7 is het volgende:

Ga naar programma's en onderdelen, daarna staat in de linkerkolom waar er blauwe tekst staat ergens windows onderdelen in of uitschakelen

Je klikt daarop en dan moet je even in het lijstje zoeken naar Internet explorer en dan vinkje ernaast uitvinken en dan drukken op ok

Let wel op sommige onderdelen waar IE benodigd is zullen niet (goed) meer werken.
Maar ik denk dat dat voor browsers dat geen probleem zal zijn.

Voor eventuele verdere hulp of meer tips wacht ik op andere helpers

Laatst bewerkt:
Ik gebruik IE al jaren niet meer.
Alle links er naar toe doe ik weg en stelde Firefox als standaard in.
IE doe ik niet weg/wis het niet omdat het te zeer verweven is met windows. Moest eigenlijk niet kunnen/mogen.
In het configuratiescherm bij standaard programma's loop je alles na wat van toepassing zou kunnen zijn en verandert IE in het programma wat jij wilt.

Ik begrijp dus dat IE niet verwijderd kan worden.
Ook had ik al gelezen dat IE afvinken, invloed kan hebben op andere Windows programma's.
Dus dat doe ik ook niet.
De vraag is hierbij dus opgelost.
Met dank.
Geert1964

In het configuratiescherm bij standaard programma's loop je alles na wat van toepassing zou kunnen zijn en verandert IE in het programma wat jij wilt.
Hier mag je hem wel vervangen door een andere browser.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan