Hoe verwijder ik mijn office-werkbalk bij het opstarten onder windows xp ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

tclaesse

Gebruiker
Lid geworden
8 jan 2004
Na een live update van windows xp blijkt dat in m'n startmenu, dus na 'uitvoeren', 'msconfig' de office werkbalk zit genesteld. Als ik het vinkje wegklik komt het automatisch terug te voorschijn met daarnaast de vermelding 'startup'. De fout die ik enkele dagen geleden waarschijnlijk maakte is dat ik de office werkbalk onder 'start' 'openen' programma's, 'opstarten ' heb geplaatst. Gewoon met de bedoeling hem op het bureaublad automatisch te krijgen als ik de pc opstart. Nu duurt het elke keer een halve minuut als ik een icoontje op de werkbalk aanklik. Ook het opstarten van de pc neemt meer dan 2 volle minuten in beslag. Hoe kan ik mijn office werkbalk uit 'msconfig' definitief verwijderen ?

Vriendelijke groeten

Beste tclaesse, ga naar 'Start' -> 'Uitvoeren...' en type hier 'regedit'. Navigeer hier (met de plus-boxjes) naar de sleutel 'HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run'. Hier zie je al hetgeen dat automatisch wordt opgestart en wordt weergegeven via het scherm 'msconfig'. Verwijder hier de sleutel met exact dezelfde naam als die waar je in 'msconfig' het vinkje voor hebt weggehaald. Dit zou de oplossing moeten zijn.

Zorg altijd voor een goede back-up van je register als je hierin iets gaat veranderen!

GRTZ fun_surfer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan