• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Hoe verwijder ik tekstvakken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

basexcel

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Hallo,

Ik heb een probleem. Bij onze spreadsheet krijgen we als we op cellen klikken witte kruisjes te zien. Dat is gewoon normaal en daar is dus niks mis mee. Maar soms als we cellen aanklikken krijgen we een zwart kruisje met 4 pijltjes erin en dan krijg je een blanco tekstvak te zien en dat is erg irritant. We hebben die tekstvakken niet erin gezet. We willen graag die tekstvakken weghebben, want dat is erg irritant. Kan iemand mij helpen? Alvast bedankt!

Bas

Ik zou zeggen; het tekstvak selecteren en dan op delete drukken.

Misschien is het handig om het spreadsheet even toe te voegen aan je topic. Dat maakt het een stuk duidelijker. (Eventuele informatie kun je natuurlijk uit je spreadsheet verwijderen).

Is dat zwarte kruisje met 4 pijltjes mischien gewoon de cursor?

Voor de rest sluit ik mij aan bij basmaarse.

Degene die jullie spreadsheet heeft gemaakt heeft er niet voor niets tekstvakken ingezet.
En inderdaad als je een tekstvak aanklikt en je beweegt wat teveel met de muis, ziet de cursor er ineens heel anders uit.
Informeer eerst bij degene die dit werkblad heeft gemaakt wat de bedoeling is, voordat je maanden werk vernietigt.

Hoi,

Sorry ik kan geen bestand toevoegen, want die is te groot. Het mag maar 100 kb zijn. Ik heb een hoop cellen verwijderd en ik heb nu maar een paar cellen erin staan en dan nog is het iets van 240 kb. Heel raar, komt waarschijnlijk door die tekstvakken.

De maker heb ik gesproken en die zegt geen tekstvakken erin te hebben gezet. Ze moeten echt eruit. Is er geen betere oplossing dan per cel het tekstvak te deleten? Het zijn namelijk veel cellen. Alvast bedankt!

Misschien komt het bestandje wel onder de 100kb als je ém zipt.

Is er geen betere oplossing dan per cel het tekstvak te deleten? Het zijn namelijk veel cellen. Alvast bedankt!

- Ga naar BEWERKEN - GA NAAR (CTRL+G)
- Klik op Speciaal
- Selecteer OBJECTEN (onderaan 1e kolom)
- Klik op OK

(Indien er geen objecten gevonden worden, verschijnt er automatisch een melding)

- Klik op de Delete-knop.

Alle objecten (zoals tekstvakken) op het werkblad zijn dan verwijderd.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Hoi Roncancio,

Het werkt!! Hartstikke bedankt voor je hulp. Anderen ook bedankt!

Bas

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan