Hoe verwijder ik Webroot Spy Sweeper ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AndBot

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2007
Best Forum,

Via HitmanPro zijn er verscheiden anti-spyware programma's geinstalleerd op mijn pc.
Tijdens de HitmanPro controle loopt ik vast op Spy Sweeper.
Nu heb ik alles geprobeerd te verwijderen. Heel Hitmanpro is weg, behalve Spy Sweeper.
Het lukt niet via uninstal Spy Sweeper vanwege het ontbreken van bepaalde bestanden.
Ook via Windows verkenner kan ik ze niet verwijderen.
Wie kan me helpen ??
IK wil even schoon schip maken voordat ik evt wederom HitmanPro (of een andere ?) er weer op zet.:o

How to uninstall Spysweeper:

The most effective way to uninstall Spy Sweeper is to let Microsoft Windows uninstall the software automatically. This can be done by clicking on the Start Button then selecting Control Panel and then select Add and Remove Programs.

Occasionally this method will not work, and produce an error about not being able to uninstall the software. If this happens right click on the Spy Sweeper icon on the right hand side of the toolbar where the clock is located and select exit This will shut down the Spy Sweeper program. Next press ctrl + alt + delete which will open the Task Manager. Click on the Processes tab. Search for spysweeper.exe. If this process is running click on it then select end process. Repeat this step to search for and close the process WRSSSDK.exe. After this is done Spy Sweeper should be able to be removed by using Add/Remove Programs

Snap je wat er bedoelt wordt? je moet spysweeper dus aflsluiten in systeemvak, dan die 2 processen afsluiten en dan verwijderen.

En Hitmanpro veroorzaakt over het algemeen meer ellende dan voordeel.
Gooi er maar lekker af!

Beste Raoul, Raymond en Hans,

Allereerst via de Engelse beschrijving geprobeerd.......... lukt niet !
Ik heb geen toegang om via taakbeheer het proces spysweeper.exe te beeindigen of te verwijderen.
Vervolgens lukt het ook niet om via regclaener (free edition) spy sweeper te verwijderen.

Tenslotte nog de vraag wat beter werkt als de uitgebreide HitmanPro ?

Groeten Andre:confused:

Ik gebruik alles van avg ( suite )
Daar zit in avg anti virus , avg anti spyware , avg firewall en avg anti spam .
Gooi hitman pro er helemaal af , ook de restanten met regcleaner , en zet avg erop , werkt perfect .

Zit ik toch eerst nog met Spy Sweeper in mijn maag
Hoe verwijder ik die dan ?

Daarna agv etc. etc.

Als je CCleaner downloadt en installeert en dan naar onderdeel Gereedschap gaat en daar SpySweeper opzoekt en kiest voor Deinstalleren.
Lukt dat niet, kies dan voor Waarde verwijderen.
Start vervolgens op in de Veilige modus en verwijder handmatig alles van SpySweeper doormiddel van de map in Program Files = installatiemap.
Bijvoorbeeld C:\Program Files\ Webroot\SpySweeper\

Succes!:thumb:

Ik denk dat als jij hitman op de bovenstaande wijze totaal verwijderd ook spy sweeper weg is of dan ook verwijderd kan worden .

Als Hitman Pro er nu nog opstaat, zou ik eerst Hitman Pro helemaal verwijderen, en daarna resten van HMP en SpySweeper met RegCleaner of CCleaner onderdeel Cleaner en Problemen.

Beste Michale4446 (en Hans en Raoul)

Zo gezegd zo gedaan (sorry heeft wel wat tijd gekost hoor)
Via Ccleaner het programma verwijderd en zo verder.
Alleen in de veilige en in de normale modus kan ik een 7 tal bestanden niet verwijderen
Waaronder drie .dll en drie .exe bestanden, namelijk Spysweeper.exe, Safe Sweeper.exe en SpySweeperUI.exe.

Vreemd toch ?.

Andre

Wat jij nog kan doen als er nog resten van spysweeper na het gebruik van ccleaner en regcleaner overblijven is , en het lijkt vreemd , het programma spysweeper ( gratis versie ) opnieuw installeren en na een herstart wederom via uninstall verwijderen . Daarna weer ccleaner en regcleaner runnen .Waarschijnlijk is dan wel alles weg .
Hans

Ik zou in de installatiemap van SpySweeper toch alles verwijder wat er verwijderd kan worden, dan ook nog even kijken of er bij start --> Uitvoeren --> msconfig --> tabblad Opstarten nog restjes van SpySweeper staan, daar eventueel vinkje weghalen en opnieuw opstarten.
Dan even CCleaner onderdeel Cleaner en Problemen ( vooral die is belangrijk ivm met loze verwijzingen ) draaien.
Meer kan je niet doen want met de officiele uninstaller werkt het niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan