hoe verwijder ik windows xp?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kvbmaster

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2007
Ik wou windows xp van mijn pc afhalen maar hoe doe ik dat ik heb al geprobeert met de cd van windows xp erin te doen en die laten booten alleen die boot niet:confused::confused:
ik kan het ook niet voorelkaar om een opdracht promp tevoor schijn te krijgen en dan FORMAT C: te typen ofzoiets

hopelijk kan iemand mij helpen

greetz,
kvbmaster

Heb je ook de bootvolgorde gewijzigt/goed gezet?

Heb je ook de bootvolgorde gewijzigt/goed gezet?

Dan moet je in het BIOS wezen en daar inderdaad zoals Wufu zegt je CD/DVD Rom station als eerste zetten om op te starten. Voor de rest zie je het dan wel.

Legale cd?
Heb je het bios wel zo staan dat er van cd af opgestart wordt?

Wat is de bedoeling, daarna opnieuw weer xp installeren of iets anders?

Edit, nou nu weet je het wel :)

Laatst bewerkt:
ik heb de boot volgorde wel goed gezet en ik heb legale cd van xp en ik wil vista er weer op zetten en het is me nog niet gelukt

vista cd zou dan moeten opstarten.
en vanaf de cd kun je de c schijf dan formateren.

wel raar ik had xp opgestart in veilige modus met opdracht promp en heb ik de D schijf geformatteert en de C wou niet
en ik kan die vista cd alleen installeren als ik xp heb opgestart:confused:

ik heb het voor elkaar een dual boot van xp en vista nou dat vind ik ook best
maar hoe maak ik de resolutie hoger in vista?
en ik kan geen verbinding maken met internet op vista ik heb geen draadloos internet nog gewoon met kabels en via een router xp maakt wel verbinding met internet en gaat ook een lampje branden op die router en op vista niet:confused: waar of hoe los ik dit op

greetz,
kvbmaster

nee dat is toch niet zo raar.
Je kunt windows niet de partitie laten wissen waar het zelf op staat.
Dat moet echt vanaf een bootable cd.

Als je upgrade hebt die alleen over xp heen kan (als dat bestaat. heb ik geen ervaring mee) kun je sowies xp niet eerst wissen.
Anders:
Vista cd erin, pc opstarten, partitie formatteren (dsnoonds partitie wissen, nieuwe maken en formateren en installeren.

of je was net bezig met een bericht en poste al weer 1 maar hoe zet ik die resolutie hoger en hoe maak ik dan internet verbinding:o

greetz,
kvbmaster

en ik kan geen verbinding maken met internet op vista ik heb geen draadloos internet nog gewoon met kabels en via een router xp maakt wel verbinding met internet en gaat ook een lampje branden op die router en op vista niet waar of hoe los ik dit op

met de xp installatie het netwerk op.
Vervolgens:
Vista chipset drivers van je moederbord downloaden en installeren.
Daarna hetzelfde voor:
de videokaart en eventueel ook voor het geluid en de netwerkkaart.

oww ja en als ik die drivers heb gedownload ook van de videokaart dan kan ik de resolutie ook hoger doen?

oww ja en als ik die drivers heb gedownload ook van de videokaart dan kan ik de resolutie ook hoger doen?

licht eraan hoe hoog je hem nu hebt staan
als die bijv op 1024x768 staat
en je videokaaart kan niet hoger aan gaat het niet nee.....
het is maar een voorbeeld
dus lichteraan welke videokaart je hebt

ik heb intel gma x3500 is een onboard kaar en speel er ook crysis mee:cool:
ik heb hem op xp op 1440x900 staan zo groot is mijn beeldscherm ook. en de letters zijn nu wel heelgroot alleen waar kan ik dat vinden op vista om de resolutie hoger te doen want dit is de eerste keer dat ik vista zie dus is helemaal nieuw voor bij:P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan