Hoe via PLESK mijn site uploaden bij een VPS-Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

richardmeijer

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2012
ik heb sinds gisteren een VPS-server. kan iemand mij vertellen hoe ik precies mijn website kan uploaden in PLESK? ik gebruik het webprogramma Dreamweaver cs6
Ik kan via Dreamweaver gewoon uploaden, maar ik snap dus niet hoe ik dat moet doen met PLESK. Ik heb in PLESK 1 ftp-account aangemaakt, geen probleem, maar ik zie nergens hoe ik hem daar kan openen

Dat gaat niet heel erg handig vanuit plesk. Je zult met de gegevens van het ftp account, via een ftp client (bijv. het gratis FileZilla) de data moeten uploaden.

het moet toch ook vanuit plesk willen? ik wil graag weten hoe dat gaat.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je tijd teveel hebt zeker. Ergens in Plesk kun je door je bestanden op de server browsen. Daar bevind zich ook een upload knop. Echter zul je dit per bestand moeten uitvoeren en de mappenstructuur zelf moeten opbouwen, gelijk aan de opzet van je website.

Met een FTP client sleur je de hele map gewoon naar de server en de rest wordt voor je gedaan. Dit kan eventueel ook nog rechtstreeks vanuit dreamweaver.

Ik deed het altijd rechtstreeks vanuit dreamweaver cs6, maar het probleem is dat ik connectie wil maken met de door mij aangemaakte databases in mysql. Dit wil niet omdat mijn provider van de website Argeweb mijn ip niet kan toewijzen omdat ik geen vast ip-adres heb. Daarom heb ik een VPS-server aangemaakt en heb nu dus wel een vast ip-adres. maar nu wil ik dus mijn website op de VPS-Server zetten en connectie maken met de mysql databases. Mischien dat dat ook vanuit Dreamweaver cs6 kan?

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan