hoe vista verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjengskuh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2006
Berichten
20
ik heb vista op een aparte partitie geinstaleerd maar ik krijg hem niet verwijderd
 
dan formatteer je die partitie toch
 
Met je XP cd opstarten, naar de repairconsole gaan en fix mbr intrommelen, nu kun je ook Vista verwijderen in XP.
Indien je XP hebt, want dat staat nergens.
 
Lange Pier zei:
Met je XP cd opstarten, naar de repairconsole gaan en fix mbr intrommelen, nu kun je ook Vista verwijderen in XP.
Indien je XP hebt, want dat staat nergens.
ik heb mijn pc met xp erop gekregen zonder cd kan wel op nieuw instaleren
 
maar kun je die partitie niet vanuit xp schijfbeheer formatteren.
vista staat toch op een apparte partitie??
 
puppie zei:
maar kun je die partitie niet vanuit xp schijfbeheer formatteren.
vista staat toch op een apparte partitie??
als ik deze computer --> d: rechtermuisknop--> formateren doe dan kirjg ik deze schijf is ingebruik in xp en daar staat alleen vista op
 
start
configuratiescherm
systeembeheer
computerbeheer
schijfbeheer
en dan de schijf aanklikken en formatteren.
 
Maak een 98SE OEM opstart flop, eventueel te downloaden bij bootdisk.com, start er mee op en tiep fdisk /mbr in, indien je ook geen floppydrive hebt, gooi die schijf even in een andere comp erbij.

Mocht je wel een floppydrive hebben, na bovenstaande weer gewoon opstarten in XP, en die schijf formatteren.

Of "leen" even een XP cd.
 
Lange Pier zei:
Maak een 98SE OEM opstart flop, eventueel te downloaden bij bootdisk.com, start er mee op en tiep fdisk /mbr in, indien je ook geen floppydrive hebt, gooi die schijf even in een andere comp erbij.

Mocht je wel een floppydrive hebben, na bovenstaande weer gewoon opstarten in XP, en die schijf formatteren.

Of "leen" even een XP cd.
uhm ik heb 98 en opstartfloppy iemand zei ook al in dos format:c
 
Format C:?,:confused: ,ten eerste gaat dat niet indien het een NTFS partitie is, ten tweede staat daar XP op.

Maare, je hoeft natuurlijk niet mijn voorgestelde workaround te volgen, doe maar wat je wilt.:rolleyes:
 
Lange Pier zei:
Format C:?,:confused: ,ten eerste gaat dat niet indien het een NTFS partitie is, ten tweede staat daar XP op.

Maare, je hoeft natuurlijk niet mijn voorgestelde workaround te volgen, doe maar wat je wilt.:rolleyes:
kan je niet format d doen als ik 3 partities heb :eek: en ja hut is een ntfs partitie
ik ga dalijk eens proberen met de cd van mijn vader :p ik heb home hij prof kan dat ???
 
Laatst bewerkt:
ik duw cd erin heb xp home gevonden start op nieuw op en hij komt gewoon weer terug in xp zonder dat ik de cd aanbos is gekomen en als ik vanuit windows de cd opstart dan krijg ik nergens repair console
 
Wat dacht je van in de bios de cdrom als eerste opstartdevice te zetten, en bij booten deze laten opstarten van de XP cd?
 
Lange Pier zei:
Met je XP cd opstarten, naar de repairconsole gaan en fix mbr intrommelen, nu kun je ook Vista verwijderen in XP.
Indien je XP hebt, want dat staat nergens.
heb gedaan kan nog steeds niet formateren
 
Nou nou, wij hoeven hier niet te reageren hoor, het is vrijwillig.:shocked:
Wat heb je zelf bedacht, of mogen wij dat doen.:rolleyes:

Ook met de opstartflop die non dos partitie waar Vista op staat verwijderd, en in windows deze weer maken al geprobeerd?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan