Hoe voeg ik een tweede site toe aan mijn server?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zaankantertje75

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2010
Beste mensen,

Ik heb een goed werkend portfolio. Ik heb gister een nieuw domein aangevraagd omdat ik een tweede website wil runnen(wordpress). De twee sites hebben niks met elkaar te maken en moeten allebei alleen op hun eigen URL te vinden zijn. Nou ben ik er achter dat ik voor die nieuwe site geen aparte server hoef te kopen en ik heb hem dus gekoppeld aan de server van mijn portfolio.

Nu is mijn vraag dus. Hoe stel ik dit in op mijn FTP server?

Ik heb deze structuur nu staan voor mijn portfolio: Domains > mijndomein.nl > htdocs > www

In www staat de content van mijn portfolio. Moet ik nu in Domains de map > mijndomein2.nl maken en dan verder de zelfde structuur bouwen als bij mijn portoflio?

Of doe ik dan iets fout?

Hoor het graag!

Bram.

Laatst bewerkt:
Hoe stel ik dit in op mijn FTP server?
Bij mijn provider kan ik mijn pakket (serverruimte ....MB) verdelen in onafhankelijke delen. Per domein kan ik de grootte bepalen zolang de domeinen bij elkaar binnen het pakket passen. De ftp van elk domein isdan: ftp.domeinX.nl (elk domein een eigen ftp).

Ik zou als ik jouw was de vraag aan de provider stellen. Mogelijk kun je het in het Control Panel instellen.

Hoi Bron,

Dank voor je antwoord. Ja ik heb mijn provider gemaild. Ik krijg een link doorgestuurd. Verder mogen ze geen support of ondersteuning geven helaas.. Vandaar mij bericht er staat:

Stap 1
Maak een subdomein aan in uw FTP omgeving. Bijvoorbeeld domein2.
Een subdomein maakt u aan door een map tussen in de 'htdocs' folder te plaatsen.

Tussen in 'htdocs'. Bedoelen ze daar mee in de map htdocs of in de map mijndomein.nl ?

Het technische qua control panel heb ik allemaal al ingesteld. Ik zit bij pcextreme by the way.

Laatst bewerkt:
(pcextreme community) Kun je verder met:
- "Domeinnaam koppelen aan een bestaand hosting pakket"
- "Secundaire domeinnaam koppelen, met een nieuwe site"
https://community.pcextreme.nl/wiki/Domeinnaam_koppelen_aan_een_bestaand_hosting_pakket

Lang verhaal, dus neem er wel de tijd voor :cool:

** aanvulling:
Het lijkt erop dat je (als je een 2e domein hebt en hier een aparte site van wil maken) je dit alleen kan doen in een subdomein :(
Voorbeeld: 1e doemin is www.hoofddomein.nl, 2e doemin is site2.hoofddomein.nl (in plaats van site2 mag je zelf een naam kiezen). Beperking van host provider, jammer. Support en mogelijkheden zijn verwerkt in de pirjs....

Laatst bewerkt:
Bedankt voor je antwoord. Ik snapte namelijk niet wat ze bedoelde tussen htdocs. zoals bij punt 1. Maar heb inmodels gevonden dat het in htdocs moet zijn.

Ja dat dacht ik ook maar bijs tap 4 zeggen ze dit:
Stap 4
Ga nu naar www.domein2.nl en controleer of de site, correct word doorverwezen naar het subdomein.

Bedoelen ze daar niet mee dat je gewoon www.domein2.nl kan intikken? Of krijg je dan in de url balk domein2.domein1.nl ?

Toch bedankt!

Yep, je kunt gewoon www.domein2.nl intikken (het is jouw domeinnaam), maar de pagina die je te zien krijgt is domein2.hoofddomein.nl , omdat je daar hosting ruimte hebt voor je pagina's. Hetzelfde geldt voor je email. Als er email naar jan@domein2.nl wordt gestuurd, komt deze binnen bij jan@hoofddomein.nl . Bij deze provider heb je geen andere mogelijkheden. Ik durf zo 123 niet te zeggen wat er in de adresbalk van de browser komt te staan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan