• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

hoe voorkom ik dat spaties worden gezien als scheidingstekens?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik wil gewoon simpel kopiëren en plakken (Ctrl-C/Ctrl-V). Indirect zoek ik dus de functie kolommen naar tekst.
Hier hoeft geen VBA aan te pas te komen.

Voor het stellen van de vraag op dit forum moest het bestand worden opgeslagen, maar in de meeste gevallen zijn het gegevens die van bijv. een website worden gekopieerd, in Notepad worden geplakt om het lettertype en andere opmaak eruit te kunnen halen en vervolgens weer kopiëren en plakken in Excel. Het document in deze tussenstap wordt uiteraard niet opgeslagen.
@Octafish
Ui haar quote blijkt: Alles gaat vanuit het geheugen, er wordt niks opgeslagen als bijvoorbeeld txt bestand.Het had ook een ander format bestand geweest kunnen zijn, als de opmaak maar weg was.
Dit komt bij mij onderhand alleen maar binnen als een niet prettige semantische discussie. Puur omdat ik wat andere keuzes maak o.a. :LibreOffice als alternatief nadat de Excel optie besproken was. Imho ben ik daar vrij in.
 
Laatst bewerkt:
Leuk, als Excel de laatste instellingen onthoudt, maar kan ik Excel ook deze instelling laten vergeten?

Het "laten vergeten" kan héél eenvoudig. Selecteer 1 cel op je werkblad waar gewoon een woordje in staat (bijvoorbeeld: hoi). Ga naar het data lint en dan TextToColumns (tekst naar kolommen). Kies in de Wizard op de eerste tab voor Delimited (weet ff NL term niet). Vink op de volgende tab met alle keuzes ALLES uit (dus dat er geen enkel vinkje meer staat). Sluit af met Finish. Je hebt nu geen enkele voor ingesteld scheidingsteken meer en zou Excel niet zomaar meer voor de spatie als scheidingsteken kiezen.
 
@Ginger,
Leuk dat je ook weer eens mee komt 'babbelen'.:thumb: Is inderdaad de simpele workaround waar ik in #10 op doelde.
 
V&A, k blijf de vragen wel volgen hier, maar door de drukte van mijn nieuwe baan, kom ik niet echt meer tot reageren. Zéker niet met de snelheid van de helpers op dit forum.... :d:d:d
Maar dus héél af en toe zie ik een klein kansje. ;)
 
@Ginger,

Ben je van de drank af ?;)
 
@snb, goeie vraag, maar misschien ligt de klemtoon verkeerd :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan