hoe warm mag een cpu worden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

goldvinger

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
21 nov 2004
Hallo,

ik heb een intel pentium4 530, 3000Mhz (15X20) (zijn gegevens die in everest staan).
Wat is een normale temparatuur voor deze cpu en bij welke temparatuur moet ik me echt zorgen gaan maken?

en is everest een betrouwbare programma om de temparatuur in de gaten te houden?

Boven de 70 graden: zorgen maken!
Normaal.. tot 65 graden...

Ligt bij pentium 4 wel aan de core.

Presscott of Nortwood maakt nogal uit. Presscott wordt over algemeen warmer omdat ie behoorlijk wat meer stroom gebruikt. Als het onder 60 graden blijft, zit je goed. Zelf heb ik liever onder de 50.

hallo weer.

in de bios staat 62 graden
in everest 51 graden.

van welke gegevens kan ik uit gaan?

Ik wil toch maar de ventilator vervangen.
Ik vind dat hij te veel lawaai maakt ondanks ik hem schoon gemaakt hebt.
Echter ik weet niet hoe hij los moet.
Er zitten twee handels aan maar als ik die open komt me hele koelblok mee.
In de bijlage zie je de fan van de proccesor.
weet iemand hoe deze los moet of zit deze ventilator gewoon vast aan de koelblok.
in dat geval moet ik dus ook de koelblok vervangen.
Mij lijkt dat errk of komt dat wel voor?

in de bijlage zien julliue de situatie

Bijlagen

• IMG_0043.JPG
    IMG_0043.JPG
    93,9 KB · Weergaven: 77
Tenzij je dezelfde ventilator kunt vinden [deze zit met de rand geklemd om het koelblok], moet je dus koelblok + ventilator vervangen.... dit komt vaak voor... zeker in de sfeer van de "superkoelers" kom je de raarste ventilator ophangingen en bevestigingen tegen..... [kijk maar eens bij Zalman cpu koelers... [niet dat ik die aanraad, want ze vallen in de praktijk [prijs/prestatie] een beetje tegen, maar zien er wel indrukwekkend uit]]

Zalman is best goed hoor en zekker om dat zij koper gebruiken en geen goed koope,
aluminuim troep. koper geleid dus better de warmte :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan