hoe website online

Status
Niet open voor verdere reacties.

pascallino

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2009
Hallo allemaal,

Ik heb van mijn ouwe computer een webserver gemaakt,
De webserver werkt helemaal en is helemaal beveiligt.
Alleen nu krijg ik hem niet online.
Ik heb met http://www.watismijnip.nl/ gekeken wat mijn ip was en deze ingetikt.
Maar ik kwam uit op de interne site van de Modem (alice).
Ik heb ook op die site gekeken of poort 80 (apache) en 3306 (Mysql) openstonden.
Deze poorten stonden niet open volgens de website.
Wat moet ik doen?
Ik heb in de router (een 300N wireless Sitecom Router) de poorten geforward.
Alleen hij doet het nogsteeds niet.

Groeten Pascallino

Ik heb in mijn router alles al geforward.
maar in de modem wil dit niet
ik heb de handleiding van alice gebruikt voor het forwarden maar dit zonder resultaat.
want als ik op toevoegen klik dan geeft hij aan dat er een fout is opgetreden
verder doet hij weinig

Waarschijnlijk staat je forward verkeerd, want ik mag toch serieus hopen dat je management website van de router niet vanaf publiek internet zichtbaar is.

Voor je beeldvorming: Portforwarding moet je altijd vanaf een ander netwerk testen (dus vanaf het thuisnetwerk van een vriend of kennis bijv.), nooit vanaf je eigen netwerk.
Ik ga hier niet uitleggen waarom dat is, maar om een vergelijking te trekken: Zou er ongeveer op neerkomen dat je binnen staat te wachten op iemand die je verwacht aan de deur, je ondertussen naar buiten gaat, bij jezelf aanbelt en dan ook nog eens verwacht dat je óók binnen bent om de deur open te doen. Je hebt dus altijd een extern iemand nodig om aan te laten bellen.

Test dus extern, en kijk welke poorten wel en niet succesvol worden geportforward. Ik verwacht daar geen problemen, behalve misschien met poort 80 omdat die intern ook wordt gebruikt voor het configureren van het Alice apparaat (waar RogerS het al over had). Wellicht kun je in dat geval in het Alice apparaat ervoor zorgen dat je een andere poort gebruikt voor het configureren (bijv. poort 100), maar ik weet niet of dat in te stellen is.

Succes,

Tijs.

nee deze is alleen bereikbaar vanaf lokaal netwerk
als ik het ip intik in het lokale netwerk dan krijg ik de modem site
als ik buiten het lokale netwerk het ip intik krijg ik url niet gevonden

URL niet gevonden vanaf extern kan ook liggen aan een fout ingestelde webserver, het hoeft niet te betekenen dat de portforwarding incorrect is of portforwarding van poort 80 onmogelijk is vanwege de configuratiepoort van de Alice apparatuur.

Dit kun je wél intern testen: Stel dat je webserver pc het ip-adres 192.168.1.100 heeft, dan in je webbrowserver invullen:
http://192.168.1.100

Krijg je dan dezelfde foutmelding, dan is er iets niet in orde met je webserver-configuratie.

PS: Ik bedoel echt dat je het echte ip-adres gebruikt bij de test, dus niet testen met http://localhost of http://127.0.0.1

Verder meld je nog niet terug of de andere poorten die je had geportforward extern wél bereikbaar zijn. Natuurlijk moet er op de pc waarnaar geportforward wordt wél een proces zijn die 'luistert' op de geportforwarde poorten om verbinding mee te maken.

Succes,

Tijs.

Uh... Ik zie dat je 2 apparaten gebruikt: Het Alice apparaat én een draadloze router. Je zult dus 2x portforwarding moeten doen (dat begreep je waarschijnlijk al):
1x vanaf de Alice naar het Internet/WAN ip-adres van de Sitecom
1x vanaf de Sitecom naar het LAN ip-adres van je webserver

Vlgs. deze link zou het gewoon mogelijk moeten zijn om Alice apparatuur te laten portforwarden, óók poort 80. Hopelijk klopt die informatie.

Waar het nu over gaat is waarnaartoe je op de Alice apparatuur portforward: Je zult moeten portforwarden naar het externe ip-adres van de Sitecom. Kijk dus in de Sitecom na welk ip-adres die heeft op de Internet/WAN poort nu. Dat zal een ip-adres moeten zijn dat die van het Alice apparaat gekregen heeft. Kijk daarna na of op de Alice wel naar dat gevonden ip-adres wordt geportforward.

Doe anders eens wat duidelijk schermafdrukken hoe de portforwarding staat ingesteld op de Alice en op de Sitecom.
Laat ook zien welk ip-adres de Sitecom gekregen heeft op de Internet/WAN poort vanaf de Alice.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bij het instellen van de alice modem krijg ik dit probleem:
"webserver: Error adding NAT reserved mapping pool item0"
Ik snap het nog niet
op de router werkt het goed

(ik heb geen Alice box ik heb een CopperJet 1616-2P van Allied Data)

Laatst bewerkt:
ik heb het geprobeert met de goede handleiding maar nog steeds met dezelfde foutmelding

Geen idee, behalve deze 'handleiding'. Het gaat alleen om posting 1, die posting eronder is niet (direct) relevant voor je.

Even een deel van die instructie voor je uitgewerkt (voor webtoegang (poort 80 TCP)).
type: Kies hier TCP
Internal IP: Vul in het ip-adres van je router aan de WAN/Internet kant
external start-end: start: 80 end: 80
internal start-end: start: 80 end: 80

EDIT: Verder zou hier wat moeten staan wat je verder helpt.

Als dat niet werkt/helpt, dan zal hopelijk iemand reageren die precies zo'n zelfde apparaat en abonnement heeft als jij hebt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb het voor elkaar gekregen om de copperjet te portforwarden naar 172.19.3.2.
En mijn router had ik al ge portforward.
Alleen onder welk Ip kan ik mijn server benaderen?

Eerst even een vraag: Welke instructie heb je gebruikt? Die uit de gebruikersgroep of de instructie van Alice zelf uit mijn vorige posting?

Je website zou je extern moeten kunnen bereiken onder het ip-adres dat je vanaf je thuisnetwerk getoond krijgt op de website http://www.watismijnip.nl

Werkt het niet (direct), zet dan ook firewalls uit op je webserver en op de Sitecom (als die er een heeft).

Succes,

Tijs.

Als ik het IP van http://www.watismijnip.nl/ intyp in mijn browser.
Krijg ik het aanmeldscherm van de modem.
Hieronder mijn instellingen:

Bijlagen

• Forward3.jpg
    Forward3.jpg
    94,1 KB · Weergaven: 82
  • Forward2.jpg
    Forward2.jpg
    90,6 KB · Weergaven: 78
Laatst bewerkt:
[...]Je website zou je extern moeten kunnen bereiken onder het ip-adres dat je vanaf je thuisnetwerk getoond krijgt op de website http://www.watismijnip.nl[...]

Dus nog maar weer terug naar wat ik eerder heb gezegd: Het moet extern getest worden. Uit jouw verhaal van zojuist krijg ik het idee dat je het (alweer!) intern getest hebt?

Tijs.

nee ik heb 2 computers draadloos
de computer de niet de server was heb ik aan een niet beveiligde wifi gehangen
en daar het ip ingetikt

En je krijgt via het externe netwerk de configuratie-website van je Alice modem??

Dan lijkt me dat een vraag voor de Alice helpdesk, want dat lijkt me niet 'gezond'...

Overigens ga ik er dan wel vanuit dat de Sitecom inderdaad 172.19.3.2 als ip-adres op zijn Internet/WAN kant heeft, dus dat je daarnaar poort 80 TCP hebt geforward en niet naar het LAN ip-adres van de Alice modem.

Tijs.

Zorry ik kwam er net achter dat hij achter het scherm om toch verbinding had met mijn eigen netwerk
maar als ik het ip bij de buren intik krijg ik website niet gevonden
dus het klopt nog niet helemaal
Als ik het IP van de sitecom intik bij mij thuis dan krijg ik ook website niet gevonden ik weet niet wat ik verkeerd doe???

Wellicht kan de Sitecom niet tegen het omleiden van poort 80? Indien ja, dan de Sitecom terugzetten naar fabriekswaarden, opnieuw inrichten (draadloos etc., maar niet de portforwarding), nakijken of de Sitecom nog steeds het 172.19.3.2 ip-adres op de WAN/Internet kan heeft, dan poort externe poort 8080 TCP omleiden naar poort 80 intern van je webserver, daarna in de Alice de portforwarding van poort 80 'ombouwen' zodat ook daar poort-translatie wordt gedaan: Je laat External port range op 80, maar je zet de Internal port range op 8080.

Hiermee omzeil je het omleiden van poort 80 op de Sitecom, die wellicht de oorzaak is dat je nu niet meer bij de configuratie ervan komen kunt.

Komt uiteindelijk qua verbinding dus hierop neer:
Extern verzoek op poort 80 -> Geportforward door de Alice router naar poort 8080 van de Sitecom -> Geportforward door de Sitecom vanaf poort 8080 extern naar poort 80 van de webserver.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan