Hoe weet ik of mijn moederboard kapot is???

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnenlinda

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Hallo Allemaal

Ik zit met een probleem mijn pc wil niet meer opstarten nu dacht ik dat de harde schijf kapot was maar die heb ik getest en die werkt nog. Bij het opstarten krijg ik een zwart scherm met een knipperd streepje en ik heb geen idee wat dit is

Nu denk ik zelf dat het moederboard kapot is maar,
kan iemand mij vertellen hoe ik hier achter kom. Of dat het eventueel is anders kan zijn????

Alvast hartelijk dank...

Grt Martijn

Als jij een zwart scherm met een wit knipperend streepje krijgt dan is jouw moederbord niet kapot.
Anders kon je dit namelijk niet zien.

Start eens op met een bootdisk en kijk eens of je dan bij c: kunt komen.

Hoi

Ik kan wel op C: komen maar verder gebeurt er niks duzzz ik heb geen idee wat het kan zijn.

De andere onderdelen van de pc hebben we al getest op de andere pc die we hebben en die werken allemaal prima.

wij vermoeden dus dat het moederbord wel degelijk kapot is, of kan het met de IDE poorten te maken hebben.

Hopelijk kan iemand ons helpen.
:(

Grt Martijn

Tot hoever kom je op c:

c:>\_ zoiets

type dan eens in dir en geef dan eens een enter. Wat doet je schijf dan.

ik kan wel in de dir komen maar ik heb 2 partities op de schijf .
maar op de d: schijf kan ik niks meer vinden alle films en spellen zijn er niet meer .
Opstartdiskette kent hij ook maar zou gauw ik de cd met de setup wil starten gaat hij niet verder, via de andere pc hebbben we windows er op gezet en toen weer in de andere pc maar ja het bekende streepje kwam weer te voorschijn.
vandaar dat we dachten dat de verbinding op het moederbord wel kapot kan zijn.
alle onderdelen zoals de processor werkgeheugen, videokaart,hardeschijf hebben wij getest en het wekte gewoon goed.

grt martijn

Kijk je vertelt nu al dat je wel in je harddisk kan komen.
Als je moederbord stuk is kun je dat niet hoor.
Je hebt in een andere pc windows er op gezet XP, dat zal niet gaan werken.
Hoe is de schijf geformatteerd, NTSF ja dan zie je ook niks.

Vertel nu eens welke windows versie je gebruikt hebt.

Ik gebruik windows XP,
Ik heb de pc geformateerd en dat ging allemaal prima toen heb ik de cd van xp er in gedaan. Je krijgt dan het blauwe scherm dat alles gaat laden hardware nakijken als ik me niet vergis. Als dat klaar is dan komt dat zwarte scherm met dat beruchte streepje en verder gaat dat ding gewoon niet heb het meerdere malen geprobeert.

Grt Martijn

Dan denk ik eerder dat er iets met je harddisk aan de hand is.
Heb je een andere pc waar je deze harddisk bij kunt hangen, deze even op slave zetten en kijken of je dan je schijf kunt zien.
Wel graag een pc met xp dit i.v.m. je d partitie.
Dan kun je proberen om je bestanden veilig te stellen.

Als je nu de cdrom van xp er in doet en je wilt weer opnieuw installeren verwijder dan eerst de c schijf eens en maak die opnieuw aan.
Dit kan met je cd van xp dus geen opstart disk of iets dergelijks nodig.

Hoe is jou indeling van de harddisk Fat of NTFS.

wij hebben de schijf al leeg helaas zijn de gegevens al verloren gegaan.
we hebben doormiddel van fdisk alles er afgehaald en precies gedaan zoals jij hier boven hebt geschreven maar dat mocht ook niet baten.
de schijf werkt in de andere pc wel goed we konden windows xp er gewoon opzetten.
en op de ander pc wil het gewoon niet

grt martijn

Kun je misschien windows 98 eens proberen te installeren en kijken of dat wel wil.

Helaas werkt ook niet wat dat hebben we namelijk ook geprobeert om daarna xp erover heen te zetten maar mocht ook niet baten

:( :( :(

grt martijn

Ik zie trouwens net dat jullie ook uit Enschede komen, gegroet zou ik zeggen.

Hangen er meerdere apparaten aan 1 endezelfde ide kabel.
Zo ja dan zou je kunnen proberen om het andere apparaat eraf te halen en dan nog eens proberen om 98 er op te zetten.

ook gegroet mede plaatgenoot

aan de kabel kan het ook niet liggen want we hebben er al een andere kabel in gedaan en dat werkte ook niet
en nee er zitten geen meerder apparaten achter

grt martijn

Hmmm,
vervelend probleem.
In een andere computer windows 98 erop zetten en kijken of je dan kunt opstarten. Met xp wil dit niet met 98 wel.

Helaas werkt ook niet dus denk dat het toch een nieuw moederbord wordt..... Of iemand moet nog iets kunnen bedenken maar wij weten echt niet meer....

Grt Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan